علم و تکنولوژی

مونوپاد، وسیله ای که عکاسی در سفر را آسان تر نموده است!

مونوپاد چیست؟مونوپاد یا به تلفظ اصلی همان Monopod از ترکیب دو واژه mono به معنای خود و pod به معنای دسته یا میله گرفته شده است و در نهایت یک وسیله ساده است که با آن می توانید عکس های خویش انداز و یا selfi یا همان سلفی خودمان را بیاندازید. همه ما نمونه عکس های سلفی...

28 اردیبهشت 1401

جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیغام نور اعلام شد، شروع ثبت نام از 10 اسفند

جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیغام نور سال 1400(نوبت بیست و دوم) اعلام شد. ثبت نام در این آزمون 10 اسفند شروع می گردد.

8 اردیبهشت 1401

سامانه ارتباط مردمی سلام در حوزه خدمات ارتباطی راه اندازی شد

سامانه لحظه ای ارتباط مردمی سلام با هدف دسترسی آسان تر مشترکین به ابزارهای نظارتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

2 اردیبهشت 1401

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای منصوب شد

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با صدور حکمی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای را منصوب کرد.

1 اردیبهشت 1401

کشف فسیل 43 میلیون ساله یک نهنگ چهارپا!

کشف فسیل نهنگ چهارپادانشمندان و دیرین شناسان معتقدند که اجداد نهنگ ها و دلفین ها موجوداتی چهار دست و پا بوده اند که حدود 50 میلیون سال پیش در جنوب آسیا زندگی می نموده اند. اکنون شواهد مستحکمی پیدا شده که این فرضیه عجیب را اثبات می نماید: دانشمندان در پیروز...

29 فروردین 1401

جام فوتسال استارتاپی استارلیگ در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد

نخستین دوره جام فوتسال استارتاپی استارلیگ یکی از برنامه های مجذوب کننده زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است که 5 و 6 اسفندماه 1400 در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.

27 فروردین 1401

آنتن تلسکوپ فضایی جیمز وب راه اندازی شد

تلسکوپ فضایی جیمز وب یکی از تجهیزات مهم خود را با موفقیت نصب و آزمایش کرد.

19 فروردین 1401

شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمده!

شهری باستانی که دانشمندان را کاملا گیج نموده استگاهی در جهان شهرهای باستانی ای پیدا می گردد که باستان شناسان هیچ دلیلی برای چگونگی به وجود آمدن آن ها پیدا نمی نمایند. به وجود آمدن این شهرها آنقدر عجیب است که مردم محلی آن ها را به سحر و جادو و عناصر ماورائی...

19 فروردین 1401

توسعه در مقیاس نانو که منجر به رهایی کشتی های ایرانی از پرداخت جرایم شد

در حالی که قوانین بین المللی و الزام کشتی ها و نفتکش ها برای استفاده از سوخت کم گوگرد در حد نیم درصد برای تردد در آب های بین المللی اعمال می گردد، سوختی که هم اکنون برای کشتی های ایرانی عرضه می گردد با گوگرد 3.5 درصد است که این امر موجب شد ارز زیادی از کشور...

14 اسفند 1400

مشاور امور بانوان وزیر ارتباطات از میان 217 نفر انتخاب می گردد

به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت: از بدو حضورم در وزارت ارتباطات از مشورت صاحب نظران و نخبگان اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات و همکاران پرتلاشم در بخش های مختلف بهره بردم و در 5 ماه اول بیش از 800 جلسه کارشناسی...

14 اسفند 1400

پرسش هایی درباره درمان دیابت نوع یک با یاری سلول های بنیادی

شاید برای شما هم پرسش هایی در مورد درمان دیابت نوع یک با یاری سلول های بنیادی وجود داشته باشد.

6 اسفند 1400

تنسنت می خواهد بلک شارک را با قیمت 470 میلیون دلار از شیائومی بخرد

این طور که به نظر می رسد، شرکت Tencent در پی این است تا با پرداخت 470 میلیون دلار، بخش بلک شارک گیمینگ را از شیائومی خریداری کند.

2 اسفند 1400

فراوری عطر شخصی سازی شده بر مبنای سلیقه افراد

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، افراد مختلف دوست دارند بر مبنای سلیقه و حال و هوایی که دارند عطرهای مختلفی را در اختیار داشته باشند.

24 بهمن 1400

رونمایی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ HP

شرکت HP، لپ تاپ نو HP Omen 16 که نوترین مدل از سری OMEN است را در هند رونمایی کرد. این لپ تاپ همراه با پردازنده نسل یازدهم اینتل که به روزترین مدل این پردازنده است و کارت گرافیک سری NVIDIA RTX 30 ارائه شده است.

23 بهمن 1400

نیسان برنامه ای جاه طلبانه برای الکتریکی شدن تا سال 2030 دارد

نیسان میخواهد تحت برنامه هدفمند نیسان امبیشن 2030 تا انتها سال 2030 میلادی به یکی از بازیگران اصلی دنیای خودروهای الکتریکی تبدیل گردد.

17 بهمن 1400

کتاب متاورس و انقلاب ان اف تی به چاپ رسید

به گزارش خبرنگاران، کتاب متاورس و انقلاب ان اف تی به وسیله دکتر جواد عباسی و دکتر مژگان بهرامی در انتشارات چالش به چاپ رسید.

15 بهمن 1400

تکذیب تهاتر برنج و ال پی جی

محسن خجسته مهر در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتدار هر کشور بر پایه 4 مولفه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی است، گفت: صنعت نفت و ذخایر نفت و گاز تعیین کننده مولفه اقتدار اقتصادی کشور ما است.

12 بهمن 1400

آغاز توزیع هوشمند کالا های اساسی در آذربایجان غربی

مدیر تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت: توزیع هوشمند کالا های اساسی در سامانه بازرگام در استان آغاز شد.

10 بهمن 1400

چرا مردم جذب جملات انگیزشی روانشناس نماها می شوند؟

رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران با تاکید بر لزوم ارتقاء سواد سلامت روان مردم، درباره چرایی استقبال مردم از خدمات روانشناس نماها، گفت: وجود این روانشناس نماها و ارائه چنین خدماتی حاکی از این است که مردم به شدت نیازمند دریافت خدمات سلامت روان هستند...

5 بهمن 1400

اعطای جایزه به دریافت کنندگان واکسن کرونا کلاهبرداری است؟

تهران (پانا) - دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد کلاهبرداری در مورد اعطای جایزه به دریافت کنندگان واکسن و یا مراجعان به مراکز غربالگری کرونا اطلاعیه صادر کرد.

26 دی 1400
تعداد: (150)