شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمده!

به گزارش وبلاگ شن، شهری باستانی که دانشمندان را کاملا گیج نموده است

گاهی در جهان شهرهای باستانی ای پیدا می گردد که باستان شناسان هیچ دلیلی برای چگونگی به وجود آمدن آن ها پیدا نمی نمایند. به وجود آمدن این شهرها آنقدر عجیب است که مردم محلی آن ها را به سحر و جادو و عناصر ماورائی ربط می دهند! در این پست می خواهیم درباره یکی از همان شهرها حرف بزنیم شهری عجیب که در نواحی دوردست اقیانوس آرام قرار گرفته است و آنقدر معماری عجیبی دارد که همه باستان شناسان را به فکر فرو برده که شهر چگونه با تکنولوژی ساده آن موقع ساخته شده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با این شهر عجیب بیشتر آشنا شوید.

شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمده!

در نواحی دوردست غرب اقیانوس آرام در شمال اکوادور ویرانه های شهر باستانی و اسرار آمیزی به نام مادول وجود دارد. این ویرانه های باشکوه بر روی تالابی در سمت شرقی جزیره پوناپی واقع شده است و از 92 جزیره مصنوعی کوچک تشکیل شده که بر روی صخره های مرجانی ساخته شده اند. همه این صخره های مرجانی به وسیله شبکه ای از کانال ها به هم مرتبط هستند برای همین به ونیز اقیانوس آرام معروف شده اند. نکته عجیب تر درباره این شهر این است که در آن ساختمان هایی وجود دارد که دیوارهای آن ها از جنس بازالت است و ارتفاع این دیواره ها در برخی از نقاط حتی به 16 متر هم می رسد. این ساختمان ها از شاهکارهای مهندسی هستند و تعیین نیست با امکانات آن موقع چگونه ساخته شده اند. اگر بخواهیم قدمت این ساختمان ها را حدس بزنیم باید از قدمت کربن آن ها یاری بگیریم؛ با توجه به قدمت کربن می توان این طور نتیجه گرفت که این بناها حدود 900 سال پیش ساخته شده اما قدمت خود جزیره های کوچک حتی بیشتر از این حرف هاست و احتمالا به قرن های 8 و 9 میلادی برمی گردند.

انسان های آن موقع این سنگ های بازالتی را از بخش دیگر جزیره از یک منطقه آتشفشانی برداشته اند؛ در این منطقه ماگماها در داخل دهانه آتشفشان های فعال، سخت و سفت می شوند. چیزی که باستان شناسان را گیج نموده این است که چگونه این سنگ های بزرگ از یک سمت جزیره به سمت دیگر آورده شده اند. به علاوه نکته حتی عجیب تر این است که بعد از اینکه این سنگ ها با موفقیت جابجا شدند چگونه تا ارتفاع 16 متری بالا رفته اند. ساخت این شهر آنقدر عجیب است که تلاشی که برای ساخت این سازه ها به کار رفته را حتی می توان با اهرام معروف مصر مقایسه کرد.

کارشناسان می گویند این صخر های برزگ ممکن است به یاری قایق به این شهر آورده شده باشند اما آن ها هنوز هیچ نظریه ای درباره اینکه این سنگ ها چگونه از کانی هایشان جدا شده اند ندارند. از طرفی یک نکته عجیب دیگر درباره این شهر، مکان عجیب و غریب و دورافتاده آن است. شهر در جای دورافتاده ای واقع شده است و از تمدن و شهرهای دیگر کیلومترها فاصله دارد و این نکته هم ماجرای این شهر را پیچیده تر نموده است. چرا این شهر باید در وسط اقیانوس ساخته گردد؟ چرا شهر باید در جایی مثل اینجا که تا این حد از تمدن های دیگر دور است ساخته گردد؟ چیزی که تعیینه این است که اتفاقی عجیب در آن سوی جزیره افتاده است. حدود 100 تا از این جزیره های کوچک کاملا شبیه هم هستند و اینکه علت این اتفاق چیست اصلا تعیین نیست. در جایی که علم از جواب دادن به این معما باز می ماند پای افسانه ها باز می گردد. طبق افسانه ها این شهر به وسیله دو جادوگر به نام اولیسیپا و اولوسوپا درست شده این دو برادر در پی این بودند تا یک عبادتگاه درست نمایند. از آن جایی که آن ها جادوگر بودند توانستند با ورد و جادو سنگ های سنگین بازالت را به سمت اینجا راهنمایی نمایند. بعد از ساخته شدن شهر یکی از این دو برادر موسس سلسله Saudeleur شد، سلسله ای که تا سال 1628 در این شهر حکومت کرد. حکومت آن ها بعد از حمله افسانه ای شخصی به نام Isokelekel به سرانجام رسید جالبه که خیلی از مردم پوناپی همچنان عقیده دارند که این شهر با سحر و جادو به وجود آمده است.

این که این شهر چجوی به وجود آمده و چه هدفی پشت ساخته شدنش وجود داشته باعث شده تا خیلی ها آن را به ارواح و موجودات ماورائی ربط بدهند. و حالا که پای روح و ارواح وسط آمده از طرفی شهر برای ماجراجویان هیجان انگیز شده و از طرفی هم برای توریستان عادی به شدت جای ترسناکی شده است برای همین با اینکه این شهر در فهرست میراث جهانی واقع شده است و در جهان معروف شده اما خیلی ها از ترس جرات نمی نمایند به بازدید از آن بروند. در حالی که خیلی از مکان های مشابه ای که در جهان وجود دارد در سال صدها هزار توریست دارند اما سالانه فقط حدود 1000 نفر از این شهر تماشا می نمایند البته جالبه که خیلی از آن ها هم قصد تماشا ارواح جزیره را دارند! در سال 1985، این شهر به عنوان مرکز تاریخی و ملی معرفی گردید و در سال 2016 در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد. با اینکه این شهر از شهرهای مهم جهان به شمار میرود اما دو عامل حیات آن را تهدید می نماید یکی رشد بی رویه کرناها است که به حریم شهر وارد شده اند و دیگری آب و هوای متغیر اقیانوس آرام است که در این ناحیه هیچ ثباتی ندارد. این شهر به خاطر وجود این دو عامل پرخطر در فهرست شهرهای در معرض تهدید واقع شده است و تمهیداتی برای کم کردن این عوامل در دست انجام است تا این شهر تاریخی همچنان به حیات خود ادامه دهد.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت

به "شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر اسرار آمیزی که با سحر و جادو به وجود آمده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید