70 درصد اهداف طرح تحول در دانشگاه تربیت مدرس تحقق یافته است

به گزارش وبلاگ شن، رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: 5 سال از فعالیت های ارزنده طرح تحول گذشته است و با سنجشی که صورت گرفت دانستیم که حدود 70 درصد از اهداف این طرح نیز محقق شده است.

70 درصد اهداف طرح تحول در دانشگاه تربیت مدرس تحقق یافته است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ شن، محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در آیین اختتامیه برنامه 5 سال اول طرح تحول راهبردی دانشگاه تربیت مدرس گفت: 5 سال از فعالیت های ارزنده طرح تحول گذشته است و حامیان طرح با تلاش های آشکار و نهان خود، همراه با تعصب، اراده و ایمان و به رغم محدودیت های موجود، این راستا را با کارنامه ارزشمندی طی کردند. نتایج زحمات دست اندرکاران طرح تحول در آینده بیش از پیش آشکار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و اجرای طرح تحول راهبردی با توجه به توان دانشگاه، کار بسیار خردمندانه ای بود. اگر چه دانشگاه در 40 سال پیش مسئولیت تربیت استاد برای سایر دانشگاه های کشور را بر عهده گرفت و تحصیلات تکمیلی مدیون شجاعت بنیان گذاران آن در این دانشگاه است به ویژه در دهه 60 که تربیت مدرس با خط شکنی در علوم و پژوهش های کاربردی و بنیادین، امید را در دانشگاه های دیگر کشور ایجاد کرد و بسیاری از این دانشگاه ها در دهه 70 به آن پیوستند و تحصیلات تکمیلی در سطح ملی به رشد و رونق رسید، اما انتظارات از دانشگاه تربیت مدرس بسیار بالاست.

احمدی اظهار کرد: ما در زمینه تحقیقات پیشرفته و تولید علم در میان کشور های جهان سرآمد هستیم و این مهم تا حد بسیاری مرهون همت دانشگاه تربیت مدرس است. در دو دهه نخست فعالیت دانشگاه، 50 درصد دانش آموختگان تربیت مدرس در دانشگاه های کشور به تدریس مشغول شدند. آمار و ارقام و همچنین کارنامه عملکرد 3 دهه اول فعالیت دانشگاه به ما این جرات و اعتماد به نفس را داد که برنامه های راهبردی در طرح تحول را تدبیر کنیم. ماموریت های دانشگاه در 3 دهه نخست شکل گیری به خوبی محقق شد و باید در آستانه بلوغ و 40 سالگی دانشگاه با امکانات و فرصت های در اختیار و همچنین با توجه به چالش های فراروی دانشگاه های جهان می بایست جایگاه خود را برای آینده ای درخشان معین و تثبیت کنیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس شرح داد: طرح تحول در این راستا تدوین شد و در 5 سال گذشته نیز توفیقات بسیاری کسب کرد. دانش آموختگان تربیت مدرس بیشترین ماندگاری برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی و مدیریتی در راه خدمت به کشور را در میان فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه های کشور داشتند. همچنین پارک علم و فناوری در سال های اخیر با توسعه کمی و کیفی خود و رشد در تمامی زمینه ها، موفقیت های درخشانی در تولید فناوری و بکارگیری فناوران کشور داشت.

احمدی با اشاره به گزارش عملکرد ده سال اخیر این دانشگاه گفت: این گزارش عملکرد به ما امید می دهد که جایگاه و توانمندی های خودمان را بهتر بشناسیم البته راه طولانی در پیش داریم و از برخی جهات عقب هستیم. در 5 سال اول اجرای طرح تحول با توجه به مسائل اقتصادی کشور، رتبه دانشگاه را بیش از 50 پله ارتقاء دادیم و با سنجشی که صورت گرفت حدود 70 درصد از اهداف طرح نیز محقق گشته است.

وی تاکید کرد: ما با بودجه محدود و سختی های بسیار با همت اساتید و کارکنان این راستا را طی کردیم و در سرانجام این دوره 5 ساله با توجه به بازخوردی که از امکانات و شرایط داریم، نیاز به اصلاح برخی امور و برنامه ها برای ادامه اجرای طرح تحول دیده شد که از موج یازدهم با بروز تغییرات و ایجاد اولویت های تازه، به راه پر فراز و نشیب تحول راهبردی ادامه می دهیم.

احمدی در سرانجام خطاب به اعضای این دانشگاه گفت: شما پرچمداران آموزش عالی هستید و سنگ بنای تحول را بنیان گذاری کردید. راهی که شما ترسیم کردید، راهی است که دیگران را به سمت رشد و اعتلا هدایت می کند و باعث افتخارات بیشتر برای دانشگاه تربیت مدرس می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "70 درصد اهداف طرح تحول در دانشگاه تربیت مدرس تحقق یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد اهداف طرح تحول در دانشگاه تربیت مدرس تحقق یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید