سامسونگ دیسپلی شاید تا خاتمه سال 2022 فراوری پنل LCD را ادامه می دهد

به گزارش وبلاگ شن، این طور که به نظر می رسد، شرکت سامسونگ دیسپلی میخواهد تا خاتمه سال 2022 فراوری پنل LCD خود را به طور کامل متوقف کند.

سامسونگ دیسپلی شاید تا خاتمه سال 2022 فراوری پنل LCD را ادامه می دهد

در ماه مارس سال گذشته شنیدیم سامسونگ میخواهد فراوری پنل LCD را تا خاتمه سال 2020 به طور کل متوقف کند. اما 2020 به خاتمه رسید و به اواسط سال 2021 هم رسیدیم اما خبری از توقف فراوری پنل های LCD منتشر نشده و همچنان شاهد فراوری این پنل ها و استفاده از آن ها در گوشی های هوشمند مالی و تا حدودی هم میان رده و پرچم دار هستیم.

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ دیسپلی میخواهد تا خاتمه سال آینده میلادی، همچنان به فراوری این پنل ها ادامه دهد. این یعنی تا سال 2022 همچنان شاهد محصولاتی خواهیم بود که با پنل LCD ساخت سامسونگ راهی بازار می شوند. دلیل اصلی این موضوع هم این است که گویا قیمت پنل های LCD تا حدودی افزایش داشته و این افزایش قیمت از ماه ژوئن سال گذشته تا این لحظه ادامه دار بوده. بنابراین سامسونگ دیسپلی برای سود بیشتر هم که شده تصمیمی بر توقف فراوری پنل LCD حداقل تا خاتمه سال جاری ندارد.

یکی از مشتریان عظیم پنل LCD ساخت سامسونگ دیسپلی خود سامسونگ الکترونیکس است که همچنان تمایل دارد در محصولات خود از پنل های LCD استفاده کند. اگر سامسونگ دیسپلی بتواند به فراوری این پنل ها تا سال آینده ادامه دهد، سامسونگ الکترونیکس می تواند در تجارت خود با فراوریکننده های چینی پنل نمایشگر نظیر BOE و CSOT پیروز تر عمل نموده و قدرت چانه زنی خود را افزایش دهد.

شرکت های چینی معمولا محصولات خود را با قیمت کمی در اختیار کاربران قرار می دهند اما می توان تا حدودی با این ترفندها، با قیمت کمتری محصولات آن ها را خریداری کرد. مثلا سامسونگ الکترونیکس از LG هم پنل LCD خریداری می نماید اما فعلا ترجیح داده سامسونگ دیسپلی را به عنوان فراوری کننده اصلی این پنل ها انتخاب کند.

با افزایش قیمت پنل های LCD، احتمالا قیمت تمام شده گوشی ها یا تبلت های مجهز به این نمایشگرها افزایش پیدا خواهد نمود. اما این میزان تا چه اندازه خواهد بود معین نیست. حتی تصمیم نهایی مبنی بر توقف یا ادامه فراوری پنل LCD توسط سامسونگ دیسپلی هم موضوعی است که برای معین شدن قطعیت آن باید تا آخر این ماه منتظر بمانیم. هرچند ظاهر قضیه این طور نشان می دهد که فعلا تمایلی برای توقف فراوری این پنل ها دیده نمی گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ دیسپلی شاید تا خاتمه سال 2022 فراوری پنل LCD را ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ دیسپلی شاید تا خاتمه سال 2022 فراوری پنل LCD را ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید