دیدنی های توکیو؛ مدرن ترین شهر جهان در سرزمین آفتاب

به گزارش وبلاگ شن، در توکیو برای هر سلیقه ای، از دریا گرفته تا کوه، دریاچه، رودخانه، پارک های طبیعی، معابد، مکان های تفریحی مختلف، فروشگاه های مُد روز، رستوران های مدرن و موزه، جایی برای تماشا پیدا می گردد.

دیدنی های توکیو؛ مدرن ترین شهر جهان در سرزمین آفتاب

توکیو یکی از مدرن ترین و شلوغ ترین کلان شهرهای دنیا است و مرکز سیاسی، فرهنگی و مالی کشور ژاپن است. در این شهر مدرن و حیرت انگیز برای هر سلیقه ای، از دریا گرفته تا کوه، دریاچه، رودخانه، پارک های طبیعی، معابد، مکان های تفریحی مختلف، فروشگاه های مُد روز، رستوران های مدرن و موزه، جایی برای تماشا پیدا می گردد. همین عوامل توکیو را میان گردشگران بسیار محبوب نموده و سالانه گردشگران زیادی به سمت این شهر مجذوب کننده و تماشای کشیده می شوند. تماشای های مرکز ژاپن آن قدر زیاد هستند که در یک مطلب گنجانده نمی شوند پس در این مطلب تنها به بعضی از جا های تماشای شهر توکیو، اشاره ای مختصر می کنیم.

کاخ امپراتوری توکیو (The Imperial Palace)

کاخ امپراتوری توکیو، از کاخ سلطنتی و باغ زیبایی که به وسیله دیوارها و خندق ها احاطه شده، در منطقه چیودای توکیو ساخته شده است. این کاخ که متعلق به قرن هفدهم میلادی است، همچنان از دیرباز تا به امروز به وسیله خاندان سلطنتی ژاپن استفاده می گردد. این کاخ دارای بخش های مختلفی نظیر کاخ اصلی، محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور، بایگانی، موزه سلطنتی و دفتر اداری است.

برج توکیو (Tokyo Tower)

برج توکیو دومین سازه بلند توکیو و بلندترین برج فولادی متکی به خود در دنیا است که با الهام از برج ایفل پاریس طراحی و بنا شده است. مردم توکیو این برج را نماد امید و شروعی دوباره می دانند.

مجسمه هاچیکو (Hachiko Statue)

مجسمه هاچیکو، مجسمه ای در مقدار ای واقعی از سگی به همین نام است. داستان هاچیکو در سال 1925 میلادی در زمانی که صاحب سگ، پرفسور شابرو اوئنو فوت کرد، رخ داده است. هاچیکو چندین سال حتی پس از فوت پرفسور، هر روز در ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) به انتظار صاحبش می نشست تا او از سرکار بازگردد و آن ها با هم به خانه بروند. این مجسمه سمبل وفاداری و از خودگذشتگی برای مردم ژاپن است.

پارک ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen)

پارک ملی زیبای شینجوکو گیوئن یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین نقاط توکیو است که در تضاد با آسمان خراش های این منطقه قرار گرفته است. اگر در توکیو در پی جایی آرام برای استراحت و تماشا مردم محلی هستید، تماشا این باغ را به شما توصیه می کنیم. این باغ در فصل بهار بسیار رویایی می گردد و در جای جای آن می توانید از تماشای شکوفه های بهاری اطراف تان لذت ببرید.

پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno Park and Zoo)

پارک اوئنو به عنوان بزرگ ترین فضای سبز توکیو شناخته می گردد که علاوه بر فضای سبز زیبایش از باغ وحش، آکواریوم، معبد و موزه های بی شماری نیز تشکیل شده است. باغ وحش این پارک به علت پانداهایی که متعلق به جمهوری چین هستند، بسیار معروف است. بعلاوه آکواریوم این پارک نیز، بزرگ ترین آکواریوم قاره آسیا محسوب می گردد.

برج اسکای تری توکیو (Tokyo Skytree)

آسمان خراش اسکای تری مرتفع ترین برج مخابراتی کشور ژاپن و مکانی برای تماشای شهر توکیو است که نزدیک به 634 متر ارتفاع دارد. وجود منظره پانوراما از شهر توکیو، رستوران و سکوهای مشاهده، این برج را به یکی از پرطرفدارترین و مجذوب کننده ترین جاذبه های تماشای توکیو تبدیل نموده است.

خیابان گینزا (Ginza)

خیابان گینزا بزرگ ترین منطقه لوکس خرید در کشور ژاپن است و منطقه ای گران قیمت نیز به شمار می رود. اغلب فروشگاه های این محله جزو برترین ها هستند. اگر در پی خرید کالاهای لوکس هستید، خیابان گینزا برترین مکان خرید در ژاپن است. این خیابان بعلاوه به علت رستوران ها، معماری خاص، اتاق های چای و تفریحات فراوان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

معبد سنسوجی (Senso-ji Temple)

معبد بی نظیر سنسوجی، مشهورترین و بزرگ ترین معبد شهر توکیو و یکی از اصلی ترین جاذبه های تاریخی و تماشای کشور ژاپن است. این معبد از نظر رنگ آمیزی و تزیین، شاهکاری بین المللی محسوب می گردد.

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum)

موزه ملی توکیو یکی دیگر از جاذبه های گردشگری توکیو است که مجموعه ای بیش از 100 هزار اشیا ژاپنی، چینی و هنرِ هندی را در خود گنجانده است. در این موزه می توانید پارچه های قدیمی، سلاح های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک های خاص ژاپنی و چینی متعلق به قرون هفت تا چهارده میلادی را ببینید.

پل رنگین کمان (Rainbow Bridge)

پل رنگین کمان در محله میناتو روی خلیج توکیو احداث شده است. نام این پل به علت نورپردازی پل در بعضی ایام خاص سال که به صورت رنگین کمان در می آید، گذاشته شده است.

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland)

دیزنی لند توکیو، اولین دیزنی لندی است که خارج از آمریکا در 15 آوریل 1983 میلادی افتتاح شده است. این پارک ساختار و فرمی مشابه دیزنی لند کالیفرنیا و مجیک کینگدام در فلوریدا دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت های کمپانی والت دیزنی ساخته شده است. از تماشای ترین قسمت های این دیزنی لند می توان به کاراناوال عروسک ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره نمود که با نور و موسیقی همراه است و هواداران زیادی دارد.

چهارراه شیبویا (Shibuya Crossing)

چهارراه شیبویا یکی از رنگارنگ ترین و پرهیاهوترین نقاط شهر توکیو است که مراکز خرید، رستوران و تفریح های زیادی در آن قرار گرفته است. شیبویا مرکز فرهنگی و مُد جوانان است و در خیابان های آن مُدهای تازه متولد می شوند.

کوه فوجی (Mount Fuji)

کوه فوجی با 3776 متر ارتفاع، سی و پنجمین کوه مرتفع دنیا و بلندترین کوه کشور ژاپن محسوب می گردد که در جزیره هونشو در 100 کیلومتری شهر توکیو قرار گرفته است.تجربیات و نظرهای خود را در مورد جاذبه های گردشگری توکیو با ما و سایر کاربران وبلاگ شنبه اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / gotokyo.org / planetware.com / travel.usnews.com / کجارو

به "دیدنی های توکیو؛ مدرن ترین شهر جهان در سرزمین آفتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های توکیو؛ مدرن ترین شهر جهان در سرزمین آفتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید