رونمایی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ HP

به گزارش وبلاگ شن، شرکت HP، لپ تاپ نو HP Omen 16 که نوترین مدل از سری OMEN است را در هند رونمایی کرد. این لپ تاپ همراه با پردازنده نسل یازدهم اینتل که به روزترین مدل این پردازنده است و کارت گرافیک سری NVIDIA RTX 30 ارائه شده است.

رونمایی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ HP

به گزارش وبلاگ شن، این مدل نو بعلاوه دارای یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 165 هرتز و گاموت رنگی 100 درصدی SRGB است. لازم به شرح است که گاموت رنگی یا محدوده رنگی در واقع به تمام رنگ هایی گفته می گردد که نمایشگر قادر به بازتولید آنهاست. این محدوده همیشه بخشی از طیف کلی رنگ های مرئی را شامل می گردد و هر چه نمایشگر لپ تاپ گستره وسیع تری از طیف مذکور را پوشش دهد، در بازتولید رنگ ها پیروز تر بوده و تصاویر زنده تری را ارائه می نماید.

لپ تاپ مدل HP Omen 16 دو و نیم برابر باریک تر از مدل های قبلی HP است. بعلاوه تعداد تیغه های فن دو برابر شده اند تا به ارائه خنک سازی موثرتر در زمان اجرای برنامه های سنگین یاری نمایند. علاوه بر این، شرکت HP ادعا می نماید که تغییرات اساسی در طراحی مدل Omen 16 به نسبت مدل های قبل انجام داده است تا قادر باشد نوترین بازی های AAA را با سهولت اجرا کند.

هر دو مدل لپ تاپ سری HP Omen 16 صفحه نمایش 16.1 اینچی دارند با این تفاوت که نسخه پایین تر دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز است و مدل بالاتر مجهز به پنل 165 هرتزی می باشد. بعلاوه نسخه بالاتر دارای زمان پاسخ 3ms است، در حالی که زمان پاسخ مدل ارزانتر 7ms است. با این حال هر دو مدل لپ تاپ دارای بیش از 300 نیت روشنایی و گاموت رنگی 100 درصدی SRGB هستند. نیت یک واحد برای سنجش مقدار روشنایی یا درخشندگی است که برای صفحه نمایش و موارد مشابه به کار می رود. صفحه نمایش لپ تاپ معمولا میان 200 تا 600 نیت روشنایی دارد.

لپ تاپ های سری HP Omen 16 مجهز به پردازنده اینتل Core i7-11800H، همراه با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 هستند. این دستگاه ها بعلاوه دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیک و تا 16 گیگابایت حافظه رم DDR4، 3200MHz می باشند. هر دو مدل، حافظه یک ترابایتی PCIE Gen 4 × 4 SSD دارند که به ادعای شرکت HP می تواند تا دو برابر سرعت دسترسی ذخیره سازی بیشتر نسبت به SSD های سنتی SATA ارائه دهد.

شرکت HP یک باتری 83 وات ساعتی را برای هر دو مدل ارائه نموده است که پیش بینی می گردد بتواند در حالت استفاده استاندارد تا 9 ساعت دوام بیاورد. شارژر ارائه شده به همراه این دستگاه یک آداپتور AC 230 واتی است. علاوه بر این، وزن دستگاه در حدود 2.3 کیلوگرم است و به مکانیزم بهبود یافته جریان هوا نیز مجهز است. برای کیبورد دستگاه، یک صفحه کلید نو چهار منطقه ای RGB با کلید های ضد شبح ارائه شده است. لپ تاپ های این سری بعلاوه با ادغام Omen Gaming Hub Light Studio عرضه می گردد که یک تم تنظیمات بازی سفارشی سازی شده را ارائه می دهد.

نسخه پایین تر HP Omen 16 که دارای کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 و 6 گیگابایت حافظه ویدیویی است به قیمت 139،999 روپیه عرضه می گردد. در نقطه مقابل، مدل بالاتر که به کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 و 8 گیگابایت حافظه ویدیویی اختصاصی مجهز است به مبلغ 174,999 روپیه به فروش می رسد. این لپ تاپ گیمینگ به وسیله فروشگاه های HP world، فروشگاه اینترنتی HP و سایر فروشگاه های خرده فروشی آنلاین و آفلاین معتبر در کشور هند در دسترس است.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو

به "رونمایی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ HP" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ HP"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید