بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

جزییات سفرهای خارجی دریایی اعلام شد

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزییات سفرهای خارجی دریایی را اعلام نمود و گفت: در حال حاضر خط کشتیرانی بندر باهنر - شارجه راه اندازی شده است و اگر هزینه های بسیار بالای سفرهای دریایی که حدود 40 درصد آن به سوخت شناورها بر می شود، کاهش...

22 فروردین 1401

وارنا کجاست؟ (قسمت دوم)

وارنا مهم ترین شهر بلغارستان سال ها است که علاوه بر مقصد گردشگری محبوب جهان، به مرکز مالی، اجتماعی و فرهنگی مهمی تبدیل شده است.

8 اسفند 1400

دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور، تشکیل شد

پیرو تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور در تاریخ 6 شهریورماه 1400، دبیرخانه طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور تشکیل شد.

5 اسفند 1400

هرچیزی که باید درباره کاخ آپادانا شیراز بدانید

کاخ آپادانا یا کاخ بار داریوش و خشایارشا قدیمی ترین و به تعبیری باشکوه ترین بنای تخت جمشید، یکی از کاخ های اندرونی این یادگار باستانی است. ساختن این کاخ به دستور داریوش در حدود سال 515 پ.م. شروع شده و 30 سال به طول انجامیده است. این کاخ که 3660 متر مربع ...

18 بهمن 1400

از حمام چهار فصل اراک چه می دانید؟، تصاویر

آب مورد احتیاج حمام از آب جاری قنات تامین می شده و به لحاظ تامین آب و بعلاوه حفظ گرما و حرارت، کف حمام حدود 3 تا 3/ 5 متر از کف خیابان پائین تر ساخته شده است که تفاوت سطح برای جلوگیری از تغییر دمای متعارف و مناسب در داخل حمام و هم ایجاد اعتدال بین هوای برودتی...

25 مرداد 1400

قطعه ای از بهشت در آستارا؛ اعماق جنگل هیرکانی

شهرستان مرزی بندر آستارا در آخرین نقطه جغرافیایی شمال غرب کشور قرار گرفته و با 200 کیلومتر فاصله از مرکز استان گیلان، دارای 5 .38 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و 18 کیلومتر مرز ساحلی است.

24 مرداد 1400

نابودی جان سخت ترین پروتئین عامل سرطان با ریشه یک گیاه

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، از ریشه گیاه یادشده برای تولید ترکیبی استفاده شده که در مقابله با انواع سرطان مؤثر خواهد بود. مهم ترین مزیت استفاده از این روش درمانی نابودی یک پروتئین خطرناک سرطانی است که تا به حال هیچ دارویی نتوانسته بود آن را...

2 خرداد 1400

علیرضا دبیر: برای المپیک قول مدال نمی دهم، با بزرگ کردن بحث دوپینگ جدیدی اجازه ندادند در شورای آسیا انتخاب شود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: از برنامه هایی که داشتیم جلوتر هستیم، اما برای المپیک قول مدال نمی دهم.

29 اردیبهشت 1400

روحانی: زنجیره فولاد در این دولت به اندازه کل تاریخ کشور رشد داشت ، 1400 از سال هایی است که خداوند رحمتش را نازل می نماید خبرنگاران

سخنرانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح چند طرح عظیم وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع شد.

8 فروردین 1400

مشارکت 48 هزار نیک اندیش خوزستانی در طرح آجر به آجر

تهران (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان به تشریح اقدامات این استان برای آشنایی دانش آموزان، اولیا و مردم جامعه با دو پویش ملی مهر را با محرم آغاز کنیم و من مادرم، بچه های ایران فرزند من پرداخت.

30 بهمن 1399

انجمن جهانی فولاد: ایران بالاترین رشد فراوری را ثبت کرد

تهران (پانا) - فراوری فولاد خام (شمش) ایران در دوره 11 ماهه 2020 میلادی(منتهی به 10 اذر 99) باستناد گزارش انجمن جهانی فولاد به حدود 13 درصد رسید که بالاترین رشد در بین فراوری کنندگان این فلز راهبردی است.

9 بهمن 1399

سهم قابل توجه خودروها و صنایع گازوئیل سوز در آلودگی هوا

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، گفت بخش زیادی از ذرات معلق زیر 2.5 میکرون که آلودگی مؤثر در فصل سرد است، از خودروهای گازوئیلی و صنایعی که گازوئیل و مازوت می سوزانند وارد هوا می شود.

9 دی 1399

کلیسای هفتوان نمادی باقی مانده از دوره صفوی است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کلیسای هفتوان نمادی باقی مانده از دوره صفوی است.

29 آبان 1399

ساختار قدرت در کویت؛ از ولی عهد کویت چه می دانیم؟

ولی عهد 83 ساله کویت که در عمل اداره این کشور را در دست گرفته به گفته منابع مطلع، هم اکنون رقیبی برای خود نمی بیند و قدرت اول کویت پس از امیر محسوب می گردد.

23 شهریور 1399

خبرنگاران پل جدید بهداری خرم آباد احداث شد

خرم آباد - خبرنگاران - شهردار خرم آباد گفت: عملیات احداث پل بهداری که به دلیل سیل فروردین 98 آسیب دیده و تخریب شده بود تکمیل و تردد بر روی این سازه برقرار شده است.

2 شهریور 1399

رسم جهاد به بازار آمد

چاپ چهارم کتاب رسم جهاد؛ تجربه های کار جمعی در جهاد سازندگی به روایت حسینعلی عظیمی با تحقیق و تدوین علی مشایخی، محمدرضا حسینی و محسن جعفری و به همت انتشارات راه یار راهی بازار نشر شد.

11 مرداد 1399

مقاله: بازسازی ساختمان به سبک مینیمال

در سبک مینیمال سعی می گردد با کمترین تزئین به یک خروجی دلنواز و جذاب رسید. در سبک مینیمالیسم معمولا از بافت ها به جنس های مختلفی همچون پشم، گلدان هایی با گل های طبیعی، کوسن های رنگارنگ، تابلوهای عظیم هنری که روی دیوارهایی به رنگ خنثی و لوسترهایی با اشکال...

20 خرداد 1399

چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است

دو تحلیلگر در مطلبی چالش های پیش روی بایدن در صورت پیروزی در انتخابات را آنالیز کردند و اذعان داشتند که بحران حکومت بسیار بدتر از آن چیزی است که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه درباره آن فکر می نمایند.

18 خرداد 1399

معرفی بهترین موزه های تهران برای تهران گردی

کاخ موزه گلستان در تهرانقدمت کاخ گلستان، از دیدنی ترین موزه های تهران، به دوران صفویه بازمی گردد. اما قسمت هایی که مربوط به دوره شاه عباس صفوی بوده، از بین رفته و قدمت قدیمی ترین قسمت کاخ به دوره زندیه می رسد. با این حال کاخ گلستان در دوران قاجار اهمیت...

31 فروردین 1399

بولتون: کره شمالی تسلیحات اتمی را کنار نگذارد، تحریم ها شدید می گردد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تهدید کرد در صورتی که کره شمالی برنامه تسلیحات هسته ای خود را کنار نگذارد، آمریکا تشدید تحریم ها علیه این کشور را آنالیز می نماید.

16 دی 1398