معرفی برترین داروها و شامپوهای ضد شپش سر

به گزارش وبلاگ شن، استفاده از شامپوی ضد شپش باید همراه با شانه کردن مو با شانه ای دندانه ریز باشد؛ در این صورت تمامی شپش هایی که خون را می مکند از بین خواهند رفت. شامپوی ضد شپش لاروها را از بین می برد و با شانه کردن می توانید رشک ها را از بین ببرید.

معرفی برترین داروها و شامپوهای ضد شپش سر

برترین شامپو ضد شپش چیست؟

اگر بخواهید بدانید که کدام روش برای از بین بردن شپش موی سر مؤثرتر و قابل اطمینان تر است، باید گفت که استفاده از شامپوهای ضد شپش برترین گزینه است.

شامپوهای ضد شپش از طریق دانشمندان و پزشکان تایید شده اند و حتی عقیده دارند که از بعضی روش های طبیعی بهتر عمل می نمایند. ممکن است بعضی روش های طبیعی برای از بین بردن شپش موی سر عوارض جانبی نیز داشته باشند.

بسیاری از افراد نیز عقیده دارند که درمان های طبیعی برای از بین بردن شپش موی سر تاثیر بیشتری دارد. ما سعی می کنیم تمامی روش های ممکن را برای از بین بردن شپش موی سر در این مقاله ارائه دهیم. در آخر انتخاب با شماست که از کدام روش بهره ببرید.

چگونه از شامپوی ضد شپش مو استفاده کنیم؟

استفاده از شامپوی ضد شپش باید همراه با شانه کردن مو با شانه ای دندانه ریز باشد؛ در این صورت تمامی شپش هایی که خون را می مکند از بین خواهند رفت. شامپوی ضد شپش لاروها را از بین می برد و با شانه کردن می توانید رشک ها را از بین ببرید.

ممکن است تاثیر داروهای مختلف برای از بین بردن شپش موی سر متفاوت باشد و بعضی ضعیف تر یا قوی تر عمل نمایند. حتی ممکن است مجبور باشید تا 10 روز از شامپو بهره ببرید تا شپش موی سر شما از بین برود.

توجه داشته باشید که حتما از دستورالعمل نوشته شده روی شامپو پیروی کنید و آن را به صورت دقیق انجام دهید. اگر پس از یک دوره درمان مشاهده کردید که شپش موی سر شما به طور کامل از بین نرفته است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

شامپو ضد شپش برای بچه ها

درمان شپش در کودک بستگی به علائم، سن و سلامت عمومی کودک دارد. دیگر عاملی که در درمان مؤثر است شدت این بیماری در کودک است.

شپش ها قابل درمان هستند. این درمان می تواند استفاده از کرمی دارویی یا شامپو برای موی سر کودک باشد. بسیاری از داروهای ضد شپش مو بدون نسخه در دسترس هستند. اگر داروهای بدون نسخه نتوانست شپش موی کودک را رفع کند، پزشک کودک داروهای دیگری تجویز می نماید.

با پزشک کودک حتما صحبت کنید تا برترین شامپو را برای کودک پیشنهاد دهد. هرگز از دو روش درمانی به طور همزمان استفاده نکنید. اگر یک روش درمانی را برای کودک پیش گرفتید و نتیجه مطلوب به دست نیامد، از روش درمانی دیگری بهره ببرید یا از پزشک کودک هدایت بگیرید.

چه داروهایی برای درمان شپش سر وجود دارد؟

بسیاری از داروهایی که برای درمان شپش موی سر وجود دارند بدون احتیاج به نسخه در داروخانه ها در دسترس هستند. هر کدام از داروهای بدون نسخه ضد شپش مو که از طریق سازمان FDA آمریکا نیز به تایید رسیده اند، حاوی موادی هستند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

در مقابل یک سری داروهایی نیز وجود دارند که با نسخه ارائه می شوند که این داروها نیز به تایید سازمان FDA آمریکا رسیده اند. برای استفاده از این داروها حتما باید به توصیه های پزشک خود توجه کنید. در ادامه هر دو مدل دارو را توضیح می دهیم.

داروهای بدون نسخه برای درمان شپش موی سر

ترکیب پیرِترین ها با پیپِرونیل بوتوکسید:

پیرِترین ها به طور طبیعی از عصاره پیرِتروئید گل داوودی به وجود می آیند. پیرِترین ها را می توان به صورت مستقیم استفاده کرد؛ چرا که ایمن و مؤثر هستند. البته ذکر این نکته الزامیست که پیرِترین ها تنها شپش های زنده را می کشند و نمی توانند رشک ها را از بین ببرند.

استفاده از این نوع دارو برای افرادی که به گل داوودی حساسیت و آلرژی دارند، توصیه نمی شود. هم چنین این دارو برای بچه ها 2 سال و بالاتر استفاده می شود.

لوسیون پِرمِترین 1 درصد:

پِرمِترین، پیرِتروئید مصنوعی است که مشابه همان پیرِترین های طبیعی عمل می نماید. لوسیون پِرمِترین 1 درصد از طریق FDA آمریکا تایید شده است و برای درمان شپش موی سر به کار می رود. پِرمِترین ها نیز به طور مستقیم استفاده می شوند و ایمن و مؤثر هستند.

این دارو نیز همچون پیرِترین شپش های زنده را از بین می برد. این دارو پس از چند روز آغاز به کشتن رشک های تازه می نماید. استفاده از این دارو برای نوزادان 2 ماهه و بالاتر بلامانع است.

داروهای تجویزی برای درمان شپش

لوسیون الکل بنزیل 5 درصد:

لوسیون الکل بنزیل 5 درصد دارویی است که از سوی سازمان FDA آمریکا تایید شده است و برای درمان شپش موی سر روشی ایمن و مؤثر است. این دارو شپش ها را می کشد، اما تخم شپش را از بین نمی برد. این دارو اغلب برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر به کار برده می شود. ولی استفاده از آن برای افراد بالاتر از 60 سال توصیه نشده است. این دارو می تواند کمی سوزش روی پوست ایجاد کند.

لوسیون ایوِرمِکتین 0/5 درصد:

این دارو نیز از طریق سازمان FDA آمریکا تایید شده است. استفاده از این دارو برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر مسئله ای ندارد. این دارو تخم شپش را نمی کشد، اما از رشد تخم های تازه جلوگیری می نماید. استفاده از این دارو برای افرادی که موهای خشک دارند، بدون شانه زدن رشک ها نیز موثر واقع می شود. برای درمان مجدد شپش مو با استفاده از این دارو حتما باید با پزشک متخصص صحبت کرد و مشورت گرفت.

لوسیون مالاتیون 0/5 درصد:

مالاتیون حاوی ماده آلی دارای فسفات است. فرمول مالاتیون در ایالات متحده آمریکا تایید شده و استفاده از آن به صورت مستقیم ایمن و موثر است. مالاتیون شپش های زنده را از بین می برد و تا حدودی نیز تخم های شپش را نابود می نماید.

اسپینوزاد 0/9 درصد:

اسپینوزاد از باکتری های خاک به وجود آمده است. این دارو در سال 2011 از طریق سازمان FDA آمریکا تایید شده است. این دارو هم شپش های زنده را از بین می برد و هم تخم شپش را. اغلب دوره درمان با این دارو به دوره دوم احتیاجی ندارد. زمانی که از این دارو استفاده می کنید احتیاجی به شانه زدن رشک ها نیز ندارید. این دارو برای نوزادان 6 ماهه و بزرگتر قابل استفاده است.

هشدار برای استفاده از شامپوی لیندان 1 درصد

اگر هیچ کدام از داروهای تجویزی ذکر شده در بالا تاثیرگذار نبود، برای مرحله دوم می توانید از شامپوی لیندان 1 درصد بهره ببرید. لیندان یک ماده اُرگانوکلراید است.

آموزشگاه اطفال آمریکا (AAP) دیگر این شامپو را برای از بین بردن شپش موی سر پیشنهاد نمی نماید. اگرچه این شامپو از طریق سازمان FDA آمریکا تایید شده است، اما باز هم تنها برای مرحله دوم درمان پیشنهاد می شود.

استفاده بیش از حد، استفاده نادرست و بلعیدن شامپوی لیندان 1 درصد به صورت تصادفی می تواند برای مغز و سایر بخش های سیستم عصبی سمی باشد. این شامپو تنها برای افرادی تجویز می شود که داروهای ذکر شده قبلی برای آن ها موثر نبوده است.

استفاده از شامپوی لیندان 1 درصد برای چه افرادی ممنوع است؟

استفاده از این شامپو برای نوزادان نارس، افرادی که ایدز دارند، کسانی که سابقه تشنج دارند، خانم های باردار و شیرده، افرادی که پوست بسیار حساسی دارند یا در محلی که شامپو استفاده می شود دارای زخم هستند، نوزادان، بچه ها، افراد مسن و افرادی که کمتر از 50 کیلوگرم وزن دارند اکیدا ممنوع است.

موارد منع مصرف و احتیاط داروهای ضد شپش

در استفاده از داروها و شامپوهای ضد شپش موارد زیر را حتما رعایت کنید:

1. از داروی ضد شپش خود بیش از حد معمول استفاده نکنید، مگر آن که از طریق پزشک متخصص به شما توصیه شود. داروهایی که برای درمان شپش موی سر استفاده می شوند حکم حشره کش را دارند و نباید بیش از حد از آن استفاده شود یا به صورت نادرست استفاده شود.

2. تمامی داروها و شامپوهای ذکر شده در این مقاله نباید وارد چشم شما شوند. اگر این رخ داد فورا چشم های خود را بشویید.

3. هیچ گاه یک روش درمانی را 2 الی 3 مرتبه استفاده نکنید. اگر یک روش درمانی اثر مطلوبی نگذاشته ممکن است به این دلیل باشد که یا از روشی نامناسب از دارو استفاده کردید یا موی شما نسبت به این نوع دارو مقاومت نشان می دهد. همواره سعی کنید در این موارد از پزشک متخصص توصیه های لازم را دریافت کنید؛ ممکن است پزشک شما روش درمانی جایگزین بهتری را پیشنهاد دهد.

4. آموزشگاه اطفال آمریکا (AAP) توصیه می نماید که در هنگام استفاده از داروها و شامپوهای ضد شپش بهتر است موهای خود را در سینک بشویید به جای آن که زیر دوش این کار را انجام دهید. با انجام این کار پوست بدن خود را کمتر در معرض این داروها و شامپوها قرار می دهید. برای شستن موهایتان نیز بهتر است از آب ولرم به جای آب داغ بهره ببرید تا جذب به حداقل ممکن برسد.

شامپو های معرفی شده شامل:

???? شامپو ضد شپش هگور

???? شامپو لیندان گیلارانکو

???? شامپو پرمترین ایروکس

???? شامپو ضد شپش ایگو

???? شامپو ضد شپش 2 در 1 الیمکس

- شامپو ضد شپش هگور

شامپو ضد شپش هگور ساخت کشور فرانسه و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشد و به دلیل ترکیبات قوی ضد شپش مانند دی فنوترین و اسید استیک شپش ها و تخم آنها را با 3 مرتبه استفاده از شامپو از بین می برد و بعلاوه حالت ژلی بودن شامپو باعث چرب نشدن موها می شود و احتیاج به استفاده از شامپو یا نرم نماینده دیگر نیست.کاربرد ترکیبات شامپو ضد شپش هگو را می توان در زیر خلاصه کرد:

دی فنوترین: یک ماده ضد شپش بسیار قوی که باعث نابودی شپش ها می شود.

اسید استیک: این ماده باعث جداسازی کامل تخم شپش ها از مو شده و تخم شپش ها به راحتی از ساقه جدا می گردند.

روغن نارگیل و وازلین: باعث نرمی موها می شودو با تغذیه موها از خارش سر جلوگیری می نماید.

نکات مثبت شامپو ضد شپش هگور :

♦در درمان شپش سر بسیار موثر است

♦ قدرت پاک نمایندگی بالایی دارد

♦ باعث نرمی موها می شود

♦ایجاد خارش و حساسیت نمی نماید

نکات منفی شامپو ضد شپش هگور :

♦ حجم این محصول نسبت به قیمت آن کم است

♦ برای موهای پر پشت ،حجم این محصول کافی نیست

♦ استفاده زیاد از این شامپو باعث شوره و بعضی اوقات ریزش مو شده است

طرز مصرف شامپو ضد شپش هگور :

♦ابتدا موها را با شامپوی معمولی بشویید و خشک کنید.موهای خشک شده را شانه بزنید.

♦ اندازهی از شامپو را به ناحیه ریشه مو آغشته کنید و به آهستگی به مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید.

♦ موها را به 4 قسمت تقسیم و کلیپس بزنید.یک قسمت را برداشته و با شانه مخصوص از ریشه تا ساقه موها را شانه کنید.

♦ فردای آن روز دوباره این مار را تکرار کنید تا شپش ها از بین بفرایند.

♦ 7 روز بعد مجدد از شامپو بهره ببرید تا تخم شپش ها نیز از بین بفرایند.

شامپو ضد شپش 2 در 1 الیمکس

این شامپو ضد شپش ساخت کشور بلژیک می باشد که به روغن استفاده شده در این محصول به دلیل تاثیر بهتر بر شپش ها بوده و خطر بروز مقاومت حشرات وجود ندارد.شامپو ضد شپش الیمکس فاقد سیلیکون(دایمتیکون) بوده در نتیجه مو را چرب نمی نماید.این شامپوی ضد شپش نوعی پوشش روی موها ایجاد می نماید که برای شپش ها مجذوب کننده نیست در نتیجه خطر آلودگی مجدد به شپش ها کاهش می یابد.

نکات مثبت شامپو ضد شپش 2 در 1 الیمکس :

♦سرعت درمان بالا

♦ با یکبار مصرف بیشتر شپش ها از بین می فرایند

♦ شستشوی راحت شامپو

♦قدرت پاک نمایندگی بالا

♦باعث خشکی و خارش نمی شود.

نکات منفی شامپو ضد شپش 2 در 1 الیمکس :

♦ حجم کم

♦ برای موهای بلند ،حجم این محصول کافی نیست

♦ قیمت بالا

طرز مصرف شامپو ضد شپش 2 در 1 الیمکس :

♦ ابتدا با یک شانه معمولی موها را شانه کرده و گره موها را باز کنید

♦ موهای خود را شسته و سپس روی موهای خشک خود از طریق اپلیکاتور موجود در بسته شامپو را کف سر بریزید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

♦ موها را به 4 قسمت تقسیم و کلیپس بزنید.یک قسمت را برداشته و با شانه مخصوص از ریشه تا ساقه موها را شانه کنید.

شامپو ضد شپش هد لایس ایگو

شامپو ضد شپش ایگو از برند معروف استرالیایی می باشد که با 3 بار مصرف در طی 2 هفته شپش و تخم شپش را به دلیل داشتن ترکیبات قوی حشره کش مانند اسید استیک،رازیانه و اکالیپتوس از بین میبرد.

نکات مثبت شامپو ضد شپش هد لایس ایگو :

♦ بوی خوب

♦ با یکبار مصرف شپش ها ریشه کن می شوند

♦حجم مناسب

♦از بین برنده تخم شپش ها(رشک)

♦قدرت پاک نمایندگی بالا

♦فاقد ترکیبات شیمیایی حشره کش

نکات منفی شامپو ضد شپش ایگو :

♦قیمت بالا

♦خیلی قابل دسترس برای خرید نیست

♦ مصرف زیاد از شامپو باعث ریزش مو می شود

طرز مصرف شامپو ضد شپش هد لایس ایگو:

♦ روی موهای تمیز خود شامپو را بریزید و بخوبی و ملایمت ماساژ دهید تا موها کامل مرطوب شوند

♦ با کلاه مخصوصی که در بسته بندی محصول واقع شده است موها را ببندید.

♦ بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید

♦ 7 روز بعد و سپس 14 روز بعد مراحل گفته شده را تکرار کنید .

دفعات مصرف:

نوبت اول: روز اول

نوبت دوم: هفت روز پس از اولین مصرف

نوبت سوم : چهارده روز پس از اولین مصرف

ویژگی های شامپو و روغن ضد شپش نلا

* از بین برنده شپش، بید، لارو، ساس و حتی تخم چسبیده آنها برساقه مو در 10 دقیقه

* درمان عفونت های پوستی و زرد زخم ناحیه پشت سر و پشت گوش

* قابل استفاده برای بچه ها بالای 6 ماه و خانم های باردار و شیرده

* غیر سمی و بدون ترکیبات حشره کش های شیمیایی

* ضد التهاب، نرم نماینده و ضد خارش

* همراه با شانه

* بدون بو

ترکیبات

روغن: روغن زئامایس، روغن برگاموت، روغن نارگیل، روغن درخت چای، روغن سیاه دانه، روغن میخک، اسانس مجاز آرایشی و بهداشتی، توکوفریل استات (ویتامین E)

شامپو: سدیم لوریل اتر سولفات، کوکامیدو پروپیل بتائین، کوکونات فتی اسید دی اتانول آمید، تری اتانول آمین لوریل سولفات، اسید سیتریک، متیل ایزو تیازولینون، متیل کلروایزو تیازولینون، آب

چطور مصرف کنیم

قبل از خیس نمودن موها، از روغن ضد شپش نلا به اندازه کافی به کل مو و پوست سر بمالید. بطوری که تمامی قسمت های مورد نظر کاملا آغشته به روغن شود.

به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کرده و سپس با استفاده از شامپوی داخل بسته بندی، موی سر را طبق شانه زدن با آب گرم شستشو دهید.

جهت درمان کامل روز بعد مجددا استفاده شده و برای حصول اطمینان و پیشگیری، دو هفته بعد نیز تکرار شود.

مکانیسم اثر و نحوه مصرف

پک ضد شپش نلا شامل روغن ضد شپش نلا + شامپو ضد شپش نلا + یک عدد شانه پلاستیکی + یک عدد کلاه است. اثرگذاری اصلی را روغن ضد شپش نلا انجام می دهد و حاوی ترکیبات گیاهی از جمله روغن بادام شیرین، جوجوبا، زئامایس و بوگات است. زمانی که از روغن نلا استفاده می کنید باید کلاه موجود در بسته را روی سر خود بکشید و به مدت 30 دقیقه صبر کنید. در این مدت ترکیبات موجود روی این روغن باعث خفگی شپش ها می شود و کلاه هم از جذب آلودگی به موها جلوگیری می نماید.

از طرفی پس از مصرف روغن نلا، موها برای شانه شدن بسیار آماده هستند و با استفاده از شانه موجود در این پک موها را باید با حوصله فراوان شانه کنید تا تخم شپش ها از ریشه و ساقه مو جدا شوند. همزمان با شانه کردن از شامپو نلا نیز برای شستشوی مو و پوست سر بهره ببرید. شامپو ضد شپش نلا حاوی ترکیبات شوینده و ضد شپش است اما هیچگونه ترکیب سمی ندارد و فقط به منظور تکمیل فرآیند مبارزه با شپش و شستشوی روزانه مو و پوست سر در نظر گرفته شده است.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت مهتاطب

سایت مثبت سبز

منبع: راسخون

به "معرفی برترین داروها و شامپوهای ضد شپش سر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین داروها و شامپوهای ضد شپش سر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید