نحوه انتخاب مبلمان های کلاسیک، سرویس خواب و تخت خواب از iranmiz.com

به گزارش وبلاگ شن، مبل ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در سبک های متفاوتی طراحی و فراوری می شوند که هر فرد با توجه به سبکی که دلخواهش است آن ها را انتخاب می نماید.

نحوه انتخاب مبلمان های کلاسیک، سرویس خواب و تخت خواب از iranmiz.com

به گزارش گروه بازرگانی وبلاگ شن، مبل ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در سبک های متفاوتی طراحی و فراوری می شوند که هر فرد با توجه به سبکی که دلخواهش است آن ها را انتخاب می نماید. اما بدون شک مبل کلاسیک همیشه طرفدارن بیشتری دارد. این دسته از افراد به دنبال اصالت و لوکس بودن کالا هستند و به همین دلیل به سراغ مبل کلاسیک می فرایند که منبت کاری هایی جذاب و خاص دارد. این سبک از مبلمان در قرن 17 در اروپا رواج پیدا کرد و به تمام دنیا راه یافت.

برای خرید تخت خواب دو نفره چیزی هایی که مهم است در اولین مرحله این است که آشنایی کامل با فضای اتاق خود داشته باشیم و اینکه بدانیم دقیقا باید به سراغ چه نوع تخت خوابی برویم. اگر مبل کلاسیک انتخاب نموده اید پس باید به فکر تخت خواب کلاسیک نیز باشید تنها این موضوع را مد نظر داشته باشید که لوازم به سبک کلاسیک سنگین و حجیم هستند و فضای بیشتری را در خانه اشغال می کنند پس برای افرادی که فضای محدود دارند چندان مناسب نخواهد بود.

برای خرید سرویس خواب دو نفره نیز باید نکات مربوط به خرید تخت خواب را مد نظر داشت و این موضوع را به خاطر داشت که سرویس خواب و تخت خواب های کلاسیک از چوب های اصیل و سنگین ساخته می شوند و هیچ گاه از متریالی مانند ام دی اف و غیره در ساخت این لوازم استفاده نمی شود زیرا دوام و کیفیت بالایی مانند چوب طبیعی نخواهند داشت از همه مهم تر اینکه نمی توان بر روی آن ها منبت کاری و کنده کاری های خاص سبک کلاسیک را انجام داد.

ایران میز به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی محصولات چوبی فعالیت خود را از تابستان 1388 آغاز کرد. همیشه هدف آن آسان تر کردن خرید اینترنتی مبلمان و محصولات چوبی بوده است. ایران میز همیشه در ارائه خدمات پیش رو بوده و هم اکنون با حمل و نصب رایگان، موجبات راحتی مشتریان را فراهم نموده است. برای مشاهده محصولات و خرید از ایران میز به وب سایت این مجموعه به آدرس iranmiz.com مراجعه کنید. طیف گسترده ای از محصولات چوبی از جمله میز ناهار خوری چوبی، مبلمان، انواع تخت خواب، میز تلویزیون چوبی، انواع مبلمان اداری و کلیه محصولات چوبی و دکوراسیون در ایران میز با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می شود.

مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک و به طور کل دکوراسیون کلاسیک یکی از انواع دکوراسیون های بسیار جذاب بود که در قرن 17 میلاد بسیار رواج پیدا نمود. این سبک در کشور فرانسه به وجود آمد و در سرتاسر اروپا گسترش یافت. سبک کلاسیک در واقع از هنر یونان باستان و رم الهام گرفته است. مبل کلاسیک ظاهری اصیل، ظریف، شیک و زیبا دارد و به اثر هنری ماندگار شباهت بسیاری دارد.

انواع مبلمان کلاسیک

جالب است بدانید مبل کلاسیک دارای انواع مختلفی می باشد که شامل: مبلمان ویکتوریا، تئودور، گرجستانی، لوئی و فرانسوی است. مدل ها تفاوت هایی جزئی دارند اما به طور کل همگی در یک دسته هستند و دارای یک ویژگی می باشند.

ویژگی های مبلمان کلاسیک

مبل راحتی و کلاسیک و به طور کل دکوراسیون کلاسیک بر پایه نظم، تقارن و تعادل است و در واقع همیشه یادآور نظم و ترتیب است. طراحی های قدیمی و آنتیک، ترکیبات متقارن، اشکال و خطوط هندسی منظم، نقوش حکاکی شدهT مواد طبیعی گرانبها و شیک و رنگ هایی با الهام از طبیعت از جمله ویژگی های مهم و شاخص مبلمان کلاسیک می باشند.

پارچه و مواد بکار برده شده

چوب مهمترین متریال برای ساخت این مبل می باشد که در اسکلت کلی مبل به کار می رود. چوب هایی که در ساخت مبلمان کلاسیک استفاده می شوند چوب هایی گران بها مانند: راش، فندق،گردو و چنار هستند که در عین زیبایی مقاومت بسیار بالایی دارند و سخت نیز می باشند. در ساخت مبل کلاسیک به هیچ وجه از چوب های ام دی اف، ملامینه یا چوب روس استفاده نمی شود زیرا این چوب ها قابلیت منبت کاری ندارند و نمی توان بر روی آن ها کنده کاری نمود. علاوه بر اینکه استحکام و مقاومت کافی را ندارند.

در ادامه پس از کار منبت کاری نوبت به پوشش مبل می رسد. پوشش مبل کلاسیک از پارچه های گرانبها و نفیس یا چرم طبیعی استفاده می شود. زربفت، ساتن، حریر، کتان، کرباس و مخمل از جمله پارچه هایی هستند که معمولا برای روکش مبل مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه مبلی استفاده شده برای روکش طرح هایی ساده دارند و هیچ گونه تزییناتی وجود ندارد زیرا مبل به تنهایی دارای شکوه و زیبای خاصی است. البته در نهایت باز هم به سلیقه هر فردی بستگی دارد که چه نوع پارچه هایی را بخواهد انتخاب نماید.

منبت کاری

طراحی های پیچیده و ریزه کاری های بسیار دقیق تنها می تواند نشان از مبل کلاسیک باشد. منبت کاری و کنده کاری ها در دسته و پایه و تاج مبل بکار برده می شوند و همین موضوع باعث می شود که احساس لوکس بودن در این کالا به چشم بیاید. منبت کاری ها همیشه با دست انجام می شود و به همین دلیل است که این مبل ها گران قیمت هستند و همچنین سفارش برای ساخت آن ها طولانی مدت خواهد بود.

رنگ

رنگ های به کار رفته در مبل کلاسیک بیشتر رنگ های خنثی هستند. رنگ های زیتونی، کرمی، بژ، سبز روشن و طلایی. رنگ های روشن و قوی و شارپ در دکوراسیون سبک کلاسیک چندان جایگاهی ندارند. برای رنگ مبلمان کلاسیک می توانید از رنگ های قهوه ای، آبی، سبز روشن، زرشکی، یشمی، برنزی و صورتی چرک بهره ببرید.

سبک های تخت خواب دو نفره

برای انتخاب تخت خواب دو نفره این که چه مدل تخت خوابی را انتخاب نمایید بسیار مهم است زیرا باید به گونه باشد که بتوان آن را به سادگی فضای اتاق جای داد. به طور مثال تخت خواب های سایز کینگ و رویال و یا سلطنتی عظیم تر هستند و فضای بیشتری را اشغال می کنند پس بدون شک برای افرادی که محدودیت فضایی دارند چندان مناسب نیست. در مقابل تخت خواب جک دار می تواند برای این افراد مناسب تر باشد زیرا دارای یک باکس در زیر آن است تا بتوان یکسری از لوازم را در آن جای داد. در نهایت برای خرید تخت خواب دو نفره احتیاج است که یکسری از نکات را بدانید.

اندازه تشک خود را بشناسید

اندازه تشک پس از انتخاب تخت خواب دومین نکته مهم می باشد. در بازار یکسری سایزهای استاندارد وجود دارد که می توانید به راحتی آن ها را انتخاب نمایید.

اندازه تشک های معمولی:

  • تشک یک نفره : 200*90 و 200*120 سانتی متر
  • تشک های دو نفره : 200*140 و 200*160 و 200*180 سانتی متر

فضای خود را در نظر بگیرید

بهتر است فضای اتاق خود را اندازه گیری کنید تا به صورت دقیق بدانید چه اندازه تخت در اتاق خواب شما جای خواهد گرفت. این موضوع را در نظر بگیرید که به جز تخت خواب دو نفره لوازم دیگری نیز قرار است در کنار آن قرار بگیرد.

تخت خواب دو نفره چوبی

مدل تخت خواب دو نفره چوبی حالت نوستالژی دارد و می تواند در کنار خود همه چیز را اصیل تر و زیباتر نشان دهد. به طور کلی متریال چوبی می تواند در فضا انرژی مثبت و طبیعی را ایجاد نماید. اگر تخت خواب دو نفره چوبی انتخاب کردید بهتر است که آن را با کمد، میز آرایش و یا میز پاتختی خود هماهنگ نمایید.

انواع تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره کلاسیک

تخت خواب های دو نفره کلاسیک طراحی های لوکس و زیبایی دارند و در اندازه های کینگ نیز به وفور قابل دسترس هستند. این مدل از تخت خواب بیشتر برای فضاهایی که ابعاد زیادی دارند مناسب است.

تخت خواب دونفره مدرن

در حال حاضر دکوراسیون مدرن هواداران بیشتری دارد و بسیاری از افراد تمایل دارند که این سبک را در خانه خود اجرا کنند. پس اگر دکوراسیون خانه شما مدرن است می توانید به سراغ انتخاب تخت خواب دو نفره مدرن بروید تا فضای خانه را یکدست نمایید.

انواع سرویس خواب

سرویس خواب انواع مختلفی دارد که مانند مبل طراحی و ساخته می شود. سرویس خواب سلطنتی، کلاسیک و مدرن از جمله طرح هایی هستند که هواداران بسیاری دارند. شما باید با توجه به دکوراسیون کلی منزل خود اقدام به انتخاب و خرید سرویس خواب نمایید. در ادامه به آنالیز موارد تاثیر گذار در انتخاب سرویس خواب خواهیم پرداخت.

ویژگی تخت خواب مناسب در سرویس خواب

همان طور که می دانید تخت خواب مهم ترین وسیله در سرویس خواب است. تخت خواب از آن جا که به صورت مستقیم با استراحت ما در ارتباط است پس بسیار مهم است که به چه صورت و طرح باشد و اینکه کاملا استاندارد باشد تا باعث بروز مسائل برای بدن و کمر نشود. ارتفاع تخت خواب می تواند بین 55 تا 60 سانتی متر باشد که اندازه مناسب خواهد بود و برای استفاده از آن به کمر و پاهای شما آسیبی وارد نمی شود.

تخت مناسب برای فضای اتاق خواب

اگر می خواهید تخت خواب دو نفره خریداری نمایید. بهتر است حتما اندازه ای مناسب را خریداری نمایید تا دو نفر به راحتی بر روی آن جای بگیرند. برای چیدمان سرویس خواب معمولا باید از تخت آغاز به کار نمود و اولین قسمت و بالاترین قسمت تاج تخت است که باید جوری قرار گیرد تا دید خوبی داشته باشد و مانند یک تکیه گاه عالی باشد. مورد دیگر نظافت تخت است که باید با دقت این کار انجام شود با توجه به اینکه باکتری ها در قسمت های مختلف تخت خواب قرار می گیرند نظافت با دقت صورت گیرد. همچنین اگر تخت خواب دارای ارتفاع مناسبی باشد می توان با جاروبرقی به سادگی قسمت زیر تخت را تمیز نمود.

جنس تخت خواب سرویس خواب

سرویس خواب ها تنوع بسیار زیادی دارند اما شما باید با توجه به نوع احتیاجی که دارید و دکوراسیون کلی خانه و در نهایت میزان بودجه ای که دارید اقدام به تصمیم گیری و انتخاب نمایید. سرویس خواب ها معمولا از جنس ام دی اف، چوب و فلز طراحی و ساخته می شوند. جنس رویه تزئینی تخت و اکسسوری های آن از پارچه و چرم تهیه و ساخته می شوند. البته شما می توانید شال ها و رانر هایی برای زیباتر نمودن تاج تخت خود استفاده نمایید.

شرکت های سازنده سرویس خواب

سرویس خواب در گذشته بیشتر در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفت اما رفته رفته با گسترش سبک زندگی اروپایی سرویس خواب در ایران نیز مورد استقبال نهاده شد و توانست تغییرات عمده ای در این زمینه در سبک زندگی افراد به وجود بیاورد. در گذشته بیشتر این سرویس خواب ها .وارداتی بودند اما در حال حاضر در کشور سرویس خواب های بسیار زیاد و متنوعی فراوری می شود که قیمت هایی کمتر از نوع اروپایی دارند. متریال های مختلفی برای ساخت تخت خواب و سرویس خواب استفاده می شود که با توجه به احتیاج و نوع آب و هوا می توان آن ها را انتخاب نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نحوه انتخاب مبلمان های کلاسیک، سرویس خواب و تخت خواب از iranmiz.com" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب مبلمان های کلاسیک، سرویس خواب و تخت خواب از iranmiz.com"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید