رونمایی از 62 طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب شناسی و اثربخشی خدمات

به گزارش وبلاگ شن، مراسم رونمایی از 62 طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب شناسی و اثربخشی خدمات با حضور رئیس کمیته امداد برگزار گردید.

رونمایی از 62 طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب شناسی و اثربخشی خدمات

به گزارش وبلاگ شن سیدمرتضی بختیاری در این مراسم با اشاره به حساسیت های کار برای محرومان و نیازمندان گفت: تجربیات 42 ساله کمیته امداد در امدادرسانی به محرومان بسیار ارزشمند است اما در روش های خدمت رسانی با رویکرد تکریم و توانمندسازی، نیازمند استفاده از پژوهش و تحقیق هستیم.

وی تقویت پژوهش را از برنامه های جدی کمیته امداد دانست و اضافه کرد: در تمام فعالیت ها، برنامه ریزی ها و اولویت بندی طرح ها، مبنای اقدامات باید براساس پژوهش باشد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه مهارت پروری در کنار تقویت بنیه علمی باید در متن برنامه های امداد دیده گردد، ادامه داد: پژوهش باید کاربردی باشد و اطمینان داریم 62 پژوهش اجرا شده در کمیته امداد، در پیروز ماموریت های ما مهم و موثر خواهد بود.

بختیاری استفاده از توان کارشناسان و متخصصان داخلی کمیته امداد را از مزیت های این پژوهش ها مطرح کرد و گفت: مرکز رصد فقر و شناسایی نیازمندان بر همین مبنای پژوهش محوری تشکیل شده تا با یک نگاه علمی به موضوع علل و عوامل فقر بپردازد.

وی با اشاره به بعضی پراکندگی ها در حوزه حمایت از محرومان در کشور گفت: پراکندگی مراجع و نهادهای خدمت رسان اگر به هم افزایی منجر نگردد، آسیب زاست و در این راستا خواهان همکاری و هم افزایی همه خیریه ها، مراکز نیکوکاری و نهادهای حمایتی هستیم.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت وجود یک مرجعیت واحد در رسیدگی به نیازمندان تاکید نمود و گفت: به همین دلیل، سامانه واحدی در کمیته امداد در حال طراحی و بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، بختیاری اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد شناسایی نیازمندان پیش از مراجعه آنان به این نهاد است و اقدام برای یاری به محرومان نباید معطل به مراجعه و درخواست آنان باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی از 62 طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب شناسی و اثربخشی خدمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 62 طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب شناسی و اثربخشی خدمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید