آنالیز شیوه های انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی در دستور کار نهاده شد

به گزارش وبلاگ شن، خبرگزاری خبرنگاران- با دستور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران آنالیز شیوه های انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی در دستور کار کمیته پیشگیری و مقابله با جعل اسناد آموزش و پرورش مازندران نهاده شد .

آنالیز شیوه های انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی در دستور کار نهاده شد

به گزارش خبرنگاروبلاگ شندفترمازندران درساری، علیرضا سعدی پور در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با جعل اسناد که به منظور آنالیز سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان بعضی از مدارس استان و بعلاوه آنالیز مدارک تحصیلی مربیان پیش دبستانی برگزار گردید، عدم تسلط بعضی از کارشناسان و مدیران مدارس بر آئین نامه ها و مقررات را یکی از دلایل بروز اتفاقات منجر به جعل مدارک تحصیلی برشمرده و گفت: مصادیق جعل اسناد و مقررات مربوطه باید به اطلاع تمام مدیران مدارس استان برسد.

وی با بیان اینکه هرکجا که نظارت پررنگ بود، اتفاقات ناگوار کمتری به وقوع پیوسته است، اضافه نمود: اخلاق حکم می نماید که هم بشیر باشیم و هم نذیر باشیم.ابتدا ایده بان باشیم و سپس دیده بان.از این رو باید ابتدا در جهت پیشگیری اطلاعات لازم را به ذی نفعان داده و هشدارهای پیشگیرانه را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در همین رابطه تأکید کرد: نباید بگذاریم جعل مدارک تحصیلی ادامه پیدا کند و به یک سنت غلط درآید.در این رابطه ضمن حفظ شأنین آموزش و پرورش با اعمال پیشگیرانه، در صورت احراز شدن تخلف افراد باید برخوردهای قانونی صورت پذیرد.

سعدی پور با تأکید بر ایجاد تحولی ساختاری در مورد پیشگیری از این گونه اعمال مجرمانه اعلام کرد: برترین راه انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی و ایجاد نکردن فرصت برای فرصت طلبان است.به همین دلیل، ارزیابی و نظارت دقیق بر مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور چه در حوزه دولتی و چه غیر دولتی در دستورکار ویژه قرار گرفته و در اسرع وقت در رصد بازرسی قرار گیرند.

وی در خاتمه گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی جامع یکی از برنامه های در دست اجراست که با همکاری کمیته های پیشگیری از جعل اسناد شهرستانها و منطقه ها استان انجام خواهد پذیرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "آنالیز شیوه های انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شیوه های انسداد مبادی جعل اسناد تحصیلی در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید