برای اولین بار در تهران نمایشگاه لوور برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ شن، برگزاری نمایشگاه لوور در تهران

قرار است برای اولین بار در ایران، نمایشگاهی از تاریخ لوور برگزار گردد که در آن آثار بسیار با ارزش تاریخی و فرهنگی از تمدن های باستان در معرض دید عمومی قرار می گیرد. همراه خبرنگاران با جزییات بیشتر باشید:

برای اولین بار در تهران نمایشگاه لوور برگزار می گردد

قرار است آثاری از موزه لوور برای اولین بار در ایران نمایش داده گردد. مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی آقای کارگر در این باره گفته است: برای اولین بار در ایران و در شهر تهران، نمایشگاهی به نام لوور در تهران برپا می گردد که بر اساس تفاهم نامه ای که سال گذشته بین معاونت میراث فرهنگی ایران و موزه لوور در تهران منعقد شد، است.

در این نمایشگاه، آثاری از تمدن های باستان و کهن جهان مثل تمدن مصر باستان، یونان و آثار بسیار با ارزشی از هنر فرانسه به مدت 4 ماه، نمایش داده می گردد.

این اولین بار است که آثار موزه لوور فرانسه به عنوان امانت به ایران داده می گردد که این موضوع نشان دهنده اعتمادی است که بین دو کشور ایران و فرانسه وجود دارد و نشان می دهد که سطح موزه داری دو طرف تا چه مقدار ای رشد نموده است.

آقای کاگر از همه دوستداران تاریخ و فرهنگ دعوت نموده تا به این نمایشگاه بروند و در این باره می گوید: این کار جدای ازاینکه یاری می نماید تا دانش و سطح آگاهی مردم کشور در خصوص تمدن های مختلف جهان بیشتر گردد، نشان دهنده مقدار امنیتی است که ایران دارد و ثابت می نماید موزه داری تا چه حد در ایران رشد مثبت داشته است.

مدیر کل موزه ها گفته است که کشورهای کره جنوبی و ارمنستان هم قرار است نمایشگاه هایی از آثار خود در ایران برپا نمایند و علاوه بر این کشورها، کشور مکزیک هم گفته است که علاقه مند است که از آثار باستان و تمدن خود، نمایشگاهی در ایران برگزار کند.

منبع: الی گشت

به "برای اولین بار در تهران نمایشگاه لوور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اولین بار در تهران نمایشگاه لوور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید