چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است

به گزارش وبلاگ شن، دو تحلیلگر در مطلبی چالش های پیش روی بایدن در صورت پیروزی در انتخابات را آنالیز کردند و اذعان داشتند که بحران حکومت بسیار بدتر از آن چیزی است که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه درباره آن فکر می نمایند.

چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است

به گزارش وبلاگ شن، توماس رایت عضو موسسه بروکینگز و کرت ام کمپل رئیس و مدیر گروه آسیا و معاون سابق دولت آسیا و اقیانوسیه در دولت اوباما در نشریه آتلانتیک می نویسند:

اگر جو بایدن انتخابات ماه نوامبر را پیروز شود، بی شک او در سخت ترین شرایط قرار خواهد گرفت. زمانی که هری ترومن در سال 1945 رئیس جمهور شد.کشور احتمالا در انتها دوره همه گیری ویروس کرونا و شاهد بدترین اضاع اقتصادی از زمان عظیمترین رکود خواهد بود. خزانه کشور به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. میلیون ها تن از مردم شغل خود را از دست می دهند. به طور امیدبخشی یک واکسن و یا درمان موثر به واقعیت نزدیک خواهد شد و توجه مردم به آنچه که در آینده پیش خواهد آمد متمرکز خواهد شد.

ما روسای جمهور عظیم خود را قضاوت می کنیم؛ درباره اینکه چگونه دادگاه ها و جنگ ها را مدیریت نموده اند: آبراهام ن و و جنگ داخلی،فرانک روزولت و رکود به اضافه جنگ جهانی دوم، رونالد ریگان و جنگ سرد. اما بسیاری از چالش های عظیم و کم ارزش تر همان چیزی هستند که ناگهان بعدا اتفاق می افتند- چگونگی آماده سازی و بازآفرینی کشور و پیوند با جهانی گسترده تر. به یولیسیز سایمن گرانت و بازسازی و به ودرو ویلسون جامعه ملل فکر کن. به خط مشی ترومن در قبال جنگ سرد، بوش پدر و فروپاشی شوروی. بعضی پیروز و بعضی هم ناپیروز همه آنها با موانع عظیمی روبرو شدند که تازه شرح می دهند ماجرا از چه قرار است، چه چیزهایی دستخوش تغییر شده اند و ما چگونه باید خود را با آن وفق دهیم. این نوعی از ریاست جمهوری محسوب می شود که جو بایدن و یا دونالد ترامپ باید در صورت انتخاب مجدد خود را در آن پیدا نمایند.

اگر ترامپ پیروز شود، کشور می تواند انتظار بیشتری از آنچه که در مرحله اولیه مقابله با کوید-19دیدیم داشته باشد؛ مواردی چون انتقال بار اقتصادی و بهداشتی به ایالت ها و کنگره و امتناع از آنالیز و قبول انتقادها و مخالفت ها.

اما بایدن چطور؟ در آغاز ریاست جمهوری او یک منطق و شخصیت منحصر به فرد خواهد داشت که آن را از مراحل اولیه بحران جدا می نماید. اولین سال تحت تاثیر اتفاقات ناگوار سال 2020 واکنش عمومی شکل خواهد گرفت.

اولین و سخت ترین چالش بایدن این است که شرایط بد حکومتی را که در آن شهفرایندان انتظار دارند و به دولت اعتماد نمایند تا خدمات ضروری را تحویل دهند، مورد رسیدگی قرار دهد. برای دهه ها، جمهوری خواستار و دموکرات ها بر این باورند که دولت به دلایل بسیار متفاوتی احتیاج به اصلاح دارد. البته برای دلایل مختلفی؛ جمهوریخواستار تمایل دارند بخش اعظم دستگاههای دولتی ، از جمله نهادهای نظارتی و خدمات اجتماعی را ذاتاً ناکارآمد بدانند تا توسط بوروکراتهای مستحکم و غیرقابل ارزیابی اداره شوند دموکرات ها نیروی کار فدرال ما را تحت تأثیر منابع خود می دانند که اغلب در معرض اهداف مبهم و غیر معقول رهبران سیاسی هستند. با این حال ، بسیاری از آمریکایی ها از عواقب چنین دولت ضعیفی محافظت شده اند. اقتصاد به طور کلی خوب بوده است و منابع اقتصادی آموزش و مراقبت های بهداشتی بهتر را از بخش خصوصی تامین می شود.

کووید-19 ضعف های سیستم آمریکایی را برای همگان آشکار می نماید. این نشان می دهد که بحران حکومت بسیار بدتر از آن چیزی است که دو حزب درباره آن فکر می نمایند. هیچ کس نیز نمی تواند به طور کامل از زیربار هزینه های آن فرار کند. بدتر آنکه بعضی از کشورهای دموکراتیک دیگر بسیار عملکرد بهتری از ایالات متحده داشته اند. تایوان، کره جنوبی، نیوزیلند و آلمان توانستند به سرعت تست بگیرند و آزمایش نمایند که به نظر می رسد آماده تبدیل به برنامه نظارت بر سلامت عمومی نیز هست که به رویکردی هدفمند تر یاری می نماید. یا اقدام مشوق را در نظر بگیرید. همانند ایالات متحده و کانادا که برای شهفرایندانشان چک در نظر می گیرند. اما بر خلاف آمریکا، چک های کانادایی به طور اتوماتیک به حساب های مردم در روز بعد تعلق یافت. اما در آمریکا، دریافت یاری می تواند به واسطه بوروکراسی(کاغدبازی) ماه ها به طول بینجامد.

امن نگه داشتن آمریکا باید یکی از شایستگی های محوری دولت فدرال باشد، چه شما یک جمهوری خواه یا یک دموکرات باشید. بسیاری از مردم احساس می نمایند که دیگر اینطور نیست. برای بازسازی اعتماد عمومی، دولت جو بایدن، باید برنامه ای هوشمندانه، موثربرای بازسازی اعتماد عمومی داشته باشد. ساکنان شهری که تا به امروز بیشترین ضربه را از این ویروس دیده اند ، در نقش دولت برای یکپارچگی خدمات اجتماعی و بازسازی آمادگی همه گیری کوشش و همچنین بازتر عمل می نمایند. ساکنان روستایی ممکن است بیشتر روی اقتصاد و کمتر روی شبکه های ایمنی دولت متمرکز شوند

دومین وظیفه سنگین بایدن در احیای اقتصاد ملی است.تا ماه ژانویه سال 2021، ایالات متحده احتمالا کوشش فراوان و اقتصادی بی سابقه ای را برای حفظ ضربان ضعیف اقتصاد ملی به عمل خواهد آورد، اما بیکاری همچنان در ارقام دوگانه باقی خواهد ماند و کل صنایع نابود خواهند شد. در نهایت دولت باید فوراً بفهمد که چگونه ممکن است بیشتر مشاغل به کار خود ادامه دهد و افراد به کار خود بازگردند. این کوشش در بهترین زمان ها چالش برانگیز است ، اما احتمالاً همه گیر بودن ماهیت کار در آمریکا را تغییر داده است. راه اندازی مجدد ساده امکان پذیر نیست. ظهور کار از راه دور ، از بین رفتن خرده فروشی ، ساخت اتوماتیک تر و حتی نقش رستوران ها در این محیط جدید برای مرتب سازی زمان احتیاج دارد.

همه گیری یک یادآوری روشن است که میلیون ها آمریکایی فاقد حمایت های اساسی هستند که در دموکراسی های دیگر مانند مزایای بیکاری، مرخصی استعلاجی، و بیمه سلامت در نظر گرفته می شوند. پس از وقوع بحران، جمهوری خواستار در کنگره با مجلس دموکرات کار کردند تا اصلاحات زیادی را برای پر کردن موقت این خلا برای مردم تصویب نمایند.

سومین چالش، بین المللی است. دولت ترامپ در راهنمایی و سازماندهی جهان در واکنش به COVID19 شکست خورده است. زمانی که او ممنوعیت های مسافرتی بدون هماهنگی با کشورها را تصویب کرد و با آن ها برای منابع کمیاب پزشکی رقابت کرد، این رفتار بدون شک باعث بدتر شدن بحران شده است، اما هم کاری در انتها همه گیر شدن بسیار مهم تر از آغاز آن خواهد بود. درحال حاضر، همه دولت ها به درستی با بحران های ملی خود درگیر هستند. اما در سال 2021 تعدادی از مسائل حیاتی باید به طور جمعی مورد توجه قرار گیرد. چگونه این واکسن می تواند بصورت جهانی، با هزینه معقول و برای آن هایی که بیش از همه به آن احتیاج دارند، توزیع شود؟ چگونه دولت ها می توانند با یکدیگر هم کاری نمایند تا همه برای بیماری همه گیر بعدی آماده باشند؟ چرا که دولت ها اقتصاد ملی خود را بازسازی می نمایند و بر احیای صنایع داخلی خود تمرکز می نمایند،چگونه این کار را به گونه ای انجام دهند که یک اقتصاد جهانی سالم را ایجاد کند که به نفع همه است؟ و از آنجا که جهان به عقب باز می شود، چگونه کشورها می توانند با بحران های ژئوپلیتیکی روبرو شوند که به طور اجتناب ناپذیری از این دوره ظهور خواهند کرد؟

دولت بایدن، نه تنها باید جامعه بین الملل را تشکیل دهد، بلکه باید مانند روزولت، ترومن، و بوش، برنامه ای را برای جهت پیش رو فراهم آورد. این کار احتیاجمند معیارهای مساوی از رهبری، تواضع، انعطاف پذیری و عزم است. بر خلاف دوره پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که اروپا خرابه ای بود و هرج و مرج نیز در آسیا بود. در آن دوره سرزمین آمریکا دست نخورده و اقتصاد آماده برای غرش بود، بهبود جهانی این بار به احتمال زیاد از سوی آسیا راهنمایی خواهد شد. جهان احتمالا چندقطبی تر و با تم آسیایی خواهد بود.

این منجر به پرچالش ترین چیز درمورد کرونا ویروس خواهد شد: چگونه مدیریت بعد چین را مدیریت کنیم.شکست چین برای راستگو بودن در مورد کووید-19،خطرات را برای بقیه جهان افزایش داد، فشار آن بر سازمان بهداشت جهانی یک موسسه بین المللی حیاتی را در زمانی که مردم به آن احتیاج داشتند، به خطر انداخت و جنگ تبلیغاتی آن به جایی رسید که مردم آمریکا را مقصر قلمداد کرد. این خشم ها به یک رقابت استراتژیک فزاینده بر ارزش ها و منافع وابسته می شوند که دربرگیرنده ژئوپلیتیک آسیا است، اما در ابعاد جهانی نیز حرکت می نماید.به عنوان مثال،چین به شدت ادعاهای ارضی خود را دردریای جنوب چین دنبال می نماید و با استفاده از تاثیرگذاری اقتصادش بسیاری از کشورها را مجبور به انجام کارهایی در ابعاد گوناگون کند. از جمله شرایط تایوان و حقوق بشر، و طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده را به گونه ای سوق می دهد که چندین دهه بهترین عملکرد بانک جهانی و سایر نهادها را نادیده می گیرد. کاری که دولت آینده با آن روبه رو خواهد شد سابقه ای در تاریخ ما نخواهد داشت. آمریکا قبلا دشمنان آشکاری داشت و همچنین کشورهایی که با آن ها عمیقا درگیر و درهم تنیده شده اند. اما این ها همواره گروه های کاملا جداگانه ای بوده اند.

ترامپ در موضوع فشار بر چین در مورد قرارداد تجاری، سرزنش پکن برای ویروس کرونا و ستایش از نقش رهبری شی جین پینگ در جهان مردد مانده است. چالش بایدن، تعریف یک رابطه است که وارد رقابت استراتژیک نمی شود. او باید یک ائتلاف جهانی تشکیل دهد که چین را با فرصت ها و محدودیت ها معرفی کند و احتیاج به ارائه یک دیدگاه قانع نماینده برای چگونگی هم کاری با مسائل مشترک، مانند آماده سازی همه گیر شدن و تغییر آب و هوا داشته باشد در عین حال ، ائتلاف احتیاج به تغییر توانایی های نظامی لازم به اقیانوس آرام و راهنمایی ظرفیت های ملی به مدت طولانی از خاورمیانه به آسیا دارد. ایالات متحده آمریکا دیر آغاز نموده و چندین راه را برای رسیدن به استراتژی آسیا محور در پیش گرفته است ، اما اینک با انتقام آغاز می شود

دستور کار بایدن درباره همه گیری نمی تواند اقدامی برای ترمیم اوضاع به حالت قبل باشد. باید کلاسی برای یک طراحی مجددباشد. هر گونه کوشش ملی فرایند را بدون منابع اقتصادی سخت تر خواهد نمود. یک شبکه تضعیف شده برای امنیت اجتماعی ، یک فضای اقتصادی نامشخص ، یک جمعیت که برای اولین بار در ماه ها در خارج از کشور مشغول به کار است و یک رقیب هولناک که قدرتش در اقیانوس آرام در حال افزایش است.

منبع: نشریه آتلانتیک 13 آپریل/ مترجم: ابولفضل خدائی

310311

منبع: خبرآنلاین

به "چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید