طرح 3 مرحله ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد کرونازده آمریکا

به گزارش وبلاگ شن، دونالد ترامپ راه حل های جدیدی برای ایالت های آمریکا در جهت برداشته شدن تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا طی یک طرح سه مرحله ای ارائه داد تا بدین ترتیب اقتصاد آمریکا را در بحبوحه جنگ با همه گیری ویروس کرونا احیا کند.

طرح 3 مرحله ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد کرونازده آمریکا

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ شن، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ راه چاره های جدیدی برای ایالت های آمریکا در جهت برداشته شدن تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا طی یک طرح سه مرحله ای ارائه داد تا بدین ترتیب اقتصاد آمریکا را در بحبوحه جنگ با همه گیری ویروس کرونا احیا کند.

ترامپ در این توصیه ها از تمام ایالت ها می خواهد 14 روز قبل از اجرای این طرح یک فرایند نزولی از موارد ابتلا به ویروس کرونا نشان دهند. طی این طرح، محدودیت های اعمال شده بر کسب و کار ها به تدریج برداشته می گردد. هدف از اجرای این محدودیت ها جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

ترامپ به وبلاگ شن در کاخ سفید گفت: ما این محدودیت ها را یکباره بر نمی داریم. این کار قدم به قدم انجام می گردد. ترامپ در اوایل همین ماه گفته بود میخواهد اقتصاد را ناگهانی باز کند.

این طرح برای فرمانداران ایالت ها چند توصیه دارد نه دستور. این برخلاف اظهارات دونالد ترامپ است که تاکید داشت در باز کردن اقتصاد کشور اختیار تام دارد. مسئولیت چنین تصمیماتی بر عهده مقامات ایالتی است نه فدرال.

این طرح در صورت شکست یک حمایت سیاسی هم برای ترامپ دارد. رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا که قرار است در نوامبر دوباره انتخاب گردد، با انتقاد هایی مبنی بر جدی نگرفتن ویروس کرونا در هفته های اول شیوع آن روبرو شده است.

ترامپ گفت مهلت دستورالعمل های جدید در بعضی ایالت ها که قرار بود تا سرانجام آوریل ادامه داشته باشد، سرانجام یافته است و میتوانند از روز آدینه وارد مرحله اول بازگشایی مالی شوند. به گفته ترامپ 29 ایالت به زودی باز خواهند شد.

طبق راه چاره های ترامپ، قبل از بازگشایی اقتصاد، بیمارستان ها باید یک برنامه منطقی آزمایش آنتی بادی برای کارگران بخش سلامتی اجرا نمایند. ایالت ها باید توانایی برپایی مکان هایی برای آنالیز و آزمایش افرادی را که دارای نشانه های این بیماری هستند داشته باشند و سابقه تماس آن ها با دیگران را آنالیز نمایند. تاسیسات بهداشتی هم باید توانایی فراوری بالای لباس های حفاظت شخصی را در صورت افزایش دوباره موارد ابتلا به این ویروس به دست آورند.

طبق این راه چارهها، در مرحله اول بازگشایی مالی اجتماع بیش از 10 نفر از مردم برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی ضروری خواهد بود. سفر های غیر ضروری باید به حداقل برسند، دورکاری باید تشویق گردد ومناطق عمومی در ادارات باید بسته شوند.

مدارس در مرحله اول بسته خواهند بود، ولی اماکن عمومی مثل سینما ها، رستورانها، ورزشگاه های ورزشی و مکان های مذهبی با رعایت پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی باز خواهند شد.

مرحله دوم در مناطقی اجرا می گردد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آن افزایش دوباره نداشته اند و طبق آن گردهمایی بیش از 50 نفر ممنوع خواهد بود. سفر های غیر ضروری می توانند شروع شوند و مدارس و اردوگاه های جوانان می توانند دوباره باز شوند. بیمارستان ها می توانند جراحی های غیر ضروری انتخابی را انجام دهند. این جراحی ها برای درامد بیمارستان ها ضروری هستند.

در مرحله سوم کارگران به تعداد نامحدود می توانند بر سر کار های خود حاضر شوند، ولی برای جلوگیری از گسترش دوباره ویروس کرونا، اقدامات بهداشتی باید افزایش یابد و فاصله ایمن بین آن ها باید رعایت گردد.

ترامپ سعی دارد اقتصاد آمریکا را که تعطیلی های ناشی از ویروس کرونا ضربه سختی به آن زده و میلیون ها نفر را بیکار نموده است، دوباره احیا کند. بیش از 20 میلیون نفر طی یه ماه گذشته درخواست مزایای بیکاری نموده اند و بیش از 90 درصد کشور در حالت تعطیلی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح 3 مرحله ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد کرونازده آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 3 مرحله ای ترامپ برای بازگشایی اقتصاد کرونازده آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید