سخنگوی کاخ سفید: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است

به گزارش وبلاگ شن، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای تغییر در سیاست های ما در قبال تایوان اتخاذ نکرده است.

سخنگوی کاخ سفید: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ شن به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، کاخ سفید بر سیاست پیشین خود در قبال تایوان تاکید نمود. این گزارش می افزاید سخنگوی کاخ سفید که کوشش می کرد درباره موضع گیری صریح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از تایوان در صورت حمله چین شرح بدهد، گفت: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است. جن ساکی در بخشی از نشست خبری آدینه در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نظر جو بایدن در خصوص حمایت آمریکا از تایوان و دفاع از آن در صورت حمله چین گفت: هیچ تغییری در سیاست ما در قبال تایوان صورت نگرفته و صحبت های رئیس جمهور مبیّن تغییر نبود. رئیس جمهور تصمیمی برای تغییر در سیاست های ما در قبال تایوان اتخاذ نکرده است. روابط دفاعی ما با تایوان براساس قانون روابط آمریکا با تایوان اداره می گردد. بعضی از اصول قانون روابط آمریکا با تایوان شامل یاری به تایوان در حفظ توانمندی دفاعی خود می باشد که آمریکا همچنان از آن تبعیت می نماید.

وی ادامه داد: آمریکا هرگونه کوشش برای مشخص کردن آینده تایوان به روش هایی غیر از روش های صلح آمیز را تهدیدی برای صلح و امنیت نیمکره غربی تلقی می نماید و این کار باعث نگرانی شدید آمریکا می گردد و اصل دیگر روابط با تایوان است. جن ساکی اضافه کرد: باید به اطلاع شما برسانم که لوید آستین وزیر دفاع در این باره صحبت کرد و گفت هیچ کسی نمی خواهد مسائل در تنگه (تایوان) به درگیری ختم گردد. قطعا رئیس جمهور بایدن چنین چیزی نمی خواهد. هیچ دلیلی هم وجود ندارد که این اتفاق رخ دهد. خبرنگار دیگری پرسید: آیا سیاست آمریکا در قبال تایوان ابهام راهبردی است؟ چیزی که رئیس جمهور بایدن شب گذشته گفته بود کاملا بدون ابهام بود. آیا این صراحت، عامدانه بود؟ جن ساکی در واکنش گفت: چیزی که من می توانم به شما بگویم این است که سیاست ما تغییر نکرده است. وی قصد نداشت تغییر سیاست ما را مخابره کند و هیچ تصمیمی هم برای تغییر سیاست ما اتخاذ نکرده بود.

پیش از این آمریکا در سال 1979 رسما تحت سه اعلامیه رسمی مشترک واشنگتن با پکن، سیاست چین واحد را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد، اما با وجود تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سخنگوی کاخ سفید: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کاخ سفید: سیاست آمریکا در قبال تایوان تغییر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید