سامانه ارتباط مردمی سلام در حوزه خدمات ارتباطی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ شن، سامانه لحظه ای ارتباط مردمی سلام با هدف دسترسی آسان تر مشترکین به ابزارهای نظارتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد.

سامانه ارتباط مردمی سلام در حوزه خدمات ارتباطی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ شن، سامانه لحظه ارتباطات مردمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با عنوان سلام، امروز به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

در این سامانه که از روز شنبه روی سایت رسمی این سازمان قرار خواهد گرفت، مردم می توانند با گزارش کیفیت خدماتی که از اپراتورها دریافت می نمایند، رگولاتوری در امر نظارت همراهی نمایند. در این سامانه بخش هایی از جمله ثبت و پاسخگویی به شکایات، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش، نقشه های پوششی، ترابردپذیری، تشعشعات، اخبار، مدیریت پیامک های تبلیغاتی و استعلام سرویس های مشترکان وجود دارد. این اسامه دو طرفه خواهد بود و علاوه بر اینکه اطلاعات را به مشترکان ارسال می نماید، اگر مشترک اجازه دسترسی به لوکیشن را داده باشد، می تواند اطلاعات را از کاربر هم بگیرد.

برای مثال؛ با استفاده از این سامانه، کاربرها می توانند سطح کیفیت اپراتورها در همه نقاط کشور را ببینند و در طول سفری که در پیش دارند، از مقدار پوشش و کیفیت اپراتور در جهت مطلع شوند.

با وجود اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه های متعددی را دراختیار دارد، اما این سامانه با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به همه این سامانه ها راه اندازی شده است.

در واقع سامانه سلام مثل یک پنجره واحد نظارتی، خدمات جامعی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دراختیار مشترکین قرار می دهد.

هدف اصلی از طراحی این سامانه، افزایش دسترسی و نظارت مردم به خدمات باکیفیت ارتباطی است. براساس اطلاعات دریافتی از مشترکین، به پایداری بازار این خدمات یاری می نماید.

در این مراسم، صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سامانه لحظه ای ارتباطات مردمی سلام که پنجره ای برای ساده تر شدن نظارت مردم بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی است، گفت: یکی از وظایف رگولاتوری نظارت بر خدماتی است که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مردم ارائه می گردد.

وی ادامه داد: این نظارت در حوزه های قیمت، کیفیت و پوشش است و کیفیت خدمات که به طور شایسته به دست مردم برسند، برنامه های متعددی را اجرا نموده ایم و سامانه های متعددی داریم.

وی گفت: تا به امروز با استفاده از سامانه ها و ابزارهایی که دراختیار رگولاتوری بود، شرایط خدمات پایش و نظارت می شد و برای این کار از حضور میدانی هم بهره می بردیم، اما فکر کردیم که اکنون دیگر باید وظیفه نظارت را دراختیار مردم هم قرار دهیم و از این رو یک سامانه نظارت مردمی راه اندازی شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم که این سامانه پس از تکمیل به سطحی برسد که هیچ نقطه ای در کشور وجود نداشته باشد که اطلاعات دقیقی از شرایط ارائه خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن را نداشته باشیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: این چیزی است که آقای وزیر ارتباطات هم به طور دائم از ما می خواهند و به ما تأکید دارند که کیفیت خدمات را افزایش دهیم که یکی از روش های کیفیت افزایش خدمات یاری به توسعه بهتر در اپراتورها است.

وی گفت: در چند روز آینده این سامانه به طور آزمایشی راه اندازی می گردد و از شنبه روی سایت سازمان قرار می گیرد تا دراختیار عموم مردم باشد.

سامانه سلام چه می نماید؟

مجید حقی معاون نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم با تشریح عملکرد و بخش های مختلف سامانه سلام با اشاره به مأموریت های نظارتی رگولاتوری گفت: سامانه 195 و سامانه نت سنج پلاس از جمله سامانه هایی بوده که در راستای دسترسی به اطلاعات مدیریت اپراتورها و امکان شکایت مشترکین از خدمات اپراتورها راه اندازی شده و در کنار آن ما به سمت سامانه مستقل رفتیم تا بتوانیم قضاوت مستقل از کیفیت خدمات اپراتورها داشته باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون با راه اندازی سامانه سلام، تمامی خدمات اپراتورها را به صورت یکپارچه در این سامانه مانیتور خواهیم کرد و نظارت در این سامانه تجمیع شده است.

وی با اشاره به ارتباط 2 سویه این سامانه و مخاطبان، گفت: در سامانه سلام از مخاطبان نظرخواهی می کنیم و این نظرات را برای بهبود کیفیت خدمات اپراتوری به اپراتورها هم ارائه می دهیم.

حقی اضافه کرد: امیدواریم که این سامانه باعث انتخاب بهینه سرویس، پشتیبانی مطلوب از خدمات و نحوه رسیدگی به شکایات گردد. همه محصولات و خدمات رگولاتوری، در این سامانه قرار گرفته و مردم می توانند به وسیله یک پنجره واحد و یک نقطه ارتباطی اصلی پیگیر خدمات اپراتورها باشند.

وی ادامه داد: در بخش پاسخگویی به شکایت کاربران این سامانه به عنوان سامانه همکار، سامانه قدیمی تر 195 فعالیت می نماید که کاربران می توانند شکایت خود را علاوه بر سامانه 195 در مرجع بالاتر هم ثبت و پیگیری نمایند.

وی با اشاره به امکان تست سرعت در سامانه سلام گفت: گزینه تست سرعت به کاربران اجازه می دهد سرعت دریافت و ارسال دیتای خود را مشاهده نمایند که در صورتی که از سرور تست سرعت اپراتور سرویس دهنده استفاده نمایند، نتیجه تست سرعت مربوط به شبکه داخلی اپراتور است و در غیر این صورت، تست سرعت در شبکه داخلی کشور انجام می گردد.

وی با اشاره به نقشه های پوششی گفت: کاربران در این گزینه می توانند شرایط پوشش اپراتورهای مختلف را در منطقه مورد نظر خود مشاهده نمایند و از هر اپراتوری که پوشش بهتری دارد خدمات بگیرند.

حقی درباره تشعشعات گفت: رگولاتوری از سال 97 سنسورهای مقدار گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی را در 70 نقطه در شهر تهران و 18 نقطه در شهر شیراز نصب نموده و مقدار تشعشعات تجمعی این دو شهر را به وسیله این سنسورها می سنجد که نتایج آن به وسیله سامانه سلام قابل رؤیت است.

وی درباره مدیریت پیامک های تبلیغاتی گفت: کاربران می توانند به وسیله سامانه سلام این پیامک ها را مشاهده و سوابق آنها را رؤیت نمایند و تصمیم بگیرند که دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال یا غیرفعال نمایند.

حقی درباره خدمات رجیستری در سامانه سلام شرح داد: دسترسی به سیستم همتای رجیستری در سلام فراهم است تا کاربران با سهولت بیشتری اصالت گوشی و تجهیزات خود را استعلام نمایند و برای فعال کردن گوشی خود در شبکه اپراتوری اقدام نمایند.

معاون نظارت رگولاتوری به بخش مشارکت در سنجش در سامانه سلام اشاره نمود و شرح داد: این گزینه راهی برای اطلاع مستقیم از نظر کاربران است که افراد می توانند برای ارزیابی عملکرد اپراتورها از آن استفاده نمایند و مقدار رضایت خود را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سامانه ارتباط مردمی سلام در حوزه خدمات ارتباطی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ارتباط مردمی سلام در حوزه خدمات ارتباطی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید