خبرنگاران معاون نخست وزیر روسیه با مقامات عراق در مورد اوضاع سوریه رایزنی کرد

به گزارش وبلاگ شن، بغداد - خبرنگاران - معاون نخست وزیر روسیه در ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر و دیگر مقامات عراق راجع به مسائل مهم منطقه از جمله اوضاع سوریه رایزنی و مصاحبه کرد.

خبرنگاران معاون نخست وزیر روسیه با مقامات عراق در مورد اوضاع سوریه رایزنی کرد

به گزارش پنجشنبه شب وبلاگ شن یوری بوریسوف معاون نخست وزیر و رییس روسی کمیته مشترک همکاری عراق و روسیه که با رییس جمهور و وزیر خارجه عراق هم ملاقاتهای جداگانه داشت؛ پیغام کتبی نخست وزیر روسیه را نیز تقدیم مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق؛ در این نشست اوضاع بین الملل و منطقه به ویژه سوریه و کوشش عراق برای ایجاد آرامش و توسعه پایدار مورد بحث و مصاحبه نهاده شد.

همچنین در خصوص همکاری مشترک و نابودی تروریسم، افراط گرایی و حمایت از عراق در نبرد برای از بین بردن بقایای باقی مانده گروهکهای تروریستی مصاحبه و رایزنی شد.

یوری بوریسوف با ابلاغ سلام ولادیمیر پوتین و آرزوی رییس جمهور روسیه برای تقویت روابط دوجانبه با عراق در خصوص تقویت روابط همکاری دوجانبه و گشودن افق های وسیع تری برای مشارکت طرفین ابراز علاقه مندی کرد.

همچنین مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در این ملاقات تأکید کرد: عراق در حال برنامه ریزی سیاست گشودن برای همه شرکای بین المللی است و با تمایل به افزایش فرصت های جذب سرمایه گذاری بین المللی آماده مشارکت دادن بیشتر شرکت های روسی در این زمینه است.

نخست وزیر عراق همکاری در سایر زمینه ها از جمله بهداشت بویژه تهیه واکسن های روسی برای مقابله با کرونا را هم مورد اشاره قرار داد.

حمایت روسیه از فرایند انتخابات آینده پارلمانی در عراق و راه اندازی کمیته مشترک مالی و علمی و فنی هم از دیگر موضوعات مورد بحث و تفاهم در این نشست بود.

به گزارش وبلاگ شن، معاون نخست وزیر روسیه همچنین نشستی جداگانه با فواد حسین وزیر خارجه عراق داشت.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق ضمن تشکر از نقش موثر روسیه در مبارزه با سازمان تروریستی داعش بر اهمیت ادامه این همکاری در زمینه های مختلف از جمله ادامه آموزش نیروها و تبادل اطلاعات (نظامی) برای جلوگیری از بازگشت فعالیت گروه های تروریستی گفتگو شد و در ادامه دو طرف چند پفراینده همکاری مشترک نظیر انرژی، اقتصاد، توسعه فن آوری کشاورزی و تسهیل اعطای ویزای ورود به سرمایه گذاران و دیپلمات های هر دو کشور را آنالیز و مورد بحث قرار دادند.

موضوعات مربوط به دانشجویان، تمدید اقامت اتباع، توسعه بخش گردشگری و تسهیل پروازهای گردشگری در هر دو کشور از جمله مباحث مطروحه و توافق شده در نشست معاون نخست وزیر روسیه و میزبانش وزیر خارجه عراق بود.

فواد حسین و یوری بوریسوف همچنین درباره پفراینده امنیتی عراق و روابط آن با کشورهای همسایه و اوضاع خاورمیانه با رویکرد کاهش تنش و درگیری مصاحبه کردند.

پیش از این نشست ها؛ معاون نخست وزیر روسیه در ملاقات با برهم صالح رییس جمهور عراق هم راجع به مسائل مختلف و همکاریهای دوجانبه همچون کاهش تنش در منطقه و ارتقای همکاری های مالی مصاحبه کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون نخست وزیر روسیه با مقامات عراق در مورد اوضاع سوریه رایزنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون نخست وزیر روسیه با مقامات عراق در مورد اوضاع سوریه رایزنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید