برترین سواحل گردشگری استان گیلان را بشناسید

به گزارش وبلاگ شن، استان گیلان یکی از استان های شمالی کشور است که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوان، از جمله سواحل بی نظیر است. سواحل استان گیلان، دارای تنوع بسیار زیادی هستند که از اسکله هایی با منظره ها بندر کشتیرانی تا دریایی با افق باز را در بر می گیرند، و هر کدام علاوه بر زیبایی طبیعی، دارای امکانات تفریحات آبی مانند شنا، جت اسکی، قایق سواری، پاراسل، موتور چهار چرخ، پاراگلایدر، شاتل و غیره هستند. از شما دعوت می کنیم تا با 15 عدد از برترین سواحل استان گیلان آشنا شوید.

برترین سواحل گردشگری استان گیلان را بشناسید

1- ساحل گیسوم

ساحل گیسوم یکی از منطقه ها گردشگری منحصر به فرد ایران است که در شهرستان تالش قرار گرفته است. مسافران و گردشگران برای دستیابی به ساحل گیسوم، باید از جهتی آسفالته از میان جنگل های انبوه به سمت ساحل دریای خزر عبور نمایند، و این امر، تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران به ارمغان خواهد آورد. ساحل گیسوم علاوه بر امکان رانندگی در جاده ای رویایی، امکانات دیگری مانند پیاده روی و دوچرخه سواری، تفریحات آبی و ساحلی (شنا، جت اسکی، شاتل، پاراگلایدر، قایق سواری، پاراسل، موتور چهار چرخ) آفرود، ترامبولین و پارک بادی هم دارد.

2- تالاب انزلی

تالاب بین المللی انزلی که از جمله زیباترین مکان های این شهر به تعداد می رود، دارای اکوسیستمی بی نظیر است که بیش از 100 گونه پرنده، 50 گونه ماهی و صدها گونه از موجودات گیاهی را در برمی گیرد. قایق سواری بر روی این تالاب از تفریحات مورد علاقه گردشگران محسوب می گردد.

3- اسکله ساحلی بندر انزلی

اسکله ساحلی بندر انزلی با نام های بوستان ساحلی بندر انزلی و بلوار ساحلی قدس بندر انزلی هم شناخته می گردد. این ساحل اولین پارک به سبک اروپایی در ایران نوین بوده و با داشتن منظرهی به تاسیسات بندری، دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید.

4- دهکده ساحلی بندر انزلی

شهرک دهکده ساحلی بندر انزلی که در ورودی شرقی شهر بندر انزلی واقع شده است، عظیم ترین باغ شهر ایران و از زیباترین نقاط انزلی محسوب می گردد. این دهکده توریستی که در عصرهای پنجشنبه و آدینه به شدت شلوغ می گردد، دارای امکاناتی نظیر رستوران، فروشگاه، پارک، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین های ورزشی، ویلاهای ساحلی و آلاچیق است.

5- مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی دارای دو بخش آقایان و بانوان است و امکانات این مرکز شامل کافی شاپ، سالن ماساژ، چترهای سایه بان با پوشش سقف کاهی، جایگاه های آفتاب گیر، اتاق های تعویض لباس، رختکن با کمد های دارای قفل های هوشمند، فضای سبز زیبا، دوش صحرایی، فوتبال دستی، میز پینگ پونگ و زمین والیبال است. گفتنی است که این منطقه به اسم مجهزترین و مناسب ترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور شناخته می گردد.

6- کلوپ دریایی آرش

کلوپ دریایی آرش که در ساحل زیباکنار قرار گرفته است، یکی از مدرن ترین و حرفه ای ترین کلوپ های دریایی است که شامل امکاناتی مانند شاتل، موتور چهار چرخ، جت اسکی، فلای بورد، قایق های تندرو و پاراسل است.

7- اسکله ماهیگیری کیاشهر

اسکله ماهیگیری کیاشهر به علت نحوه استقرار و مکان یابی صیدگاه، فعالیت های جاری صید و صیادی، منظره طبیعی و بکر تالاب و دریا، وجود جنگل های طبیعی و دست کاشت، قایق ها و کشتی های پهلو گرفته در ساحل و پرندگان فراوان و متنوع، مکان بسیار مناسبی برای گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی است.

8- ساحل صدف آستارا

ساحل صدف آستارا که در هفت کیلومتری جنوب آستارا و در جهت راه آستارا - تالش قرار گرفته است، به اسم یکی از برترین منطقه ها گردشگری شناخته می گردد که دارای آلاچیق، استراحتگاه سنتی، بوفه، فروشگاه و دوش آب شیرین جهت استحمام شناگران است. این ساحل بعلاوه در نزدیکی منطقه حفاظت شده لوندویل قرار گرفته است.

9- ساحل قروق

روستای قروق از جمله روستاهای توریستی - ساحلی شهرستان تالش است که به سواحل زیبایش معروفیت دارد. این سواحل که سه کیلومتر طول و 24 هکتار مساحت دارند، به پارک ساحلی قروق هم معروف هستند و در منتهی الیه شمالی آنها می توان به فانوس دریایی و باشگاه سوارکاری و کالسکه رانی، محدوده شنا و بازی های آبی برای خواهران و برادران، پیست اسب سواری، پیاده روی، استخر روباز، هتل و اماکن اقامتی و تفریحی دست پیدا کرد.

10- ساحل طلایی قاسم آباد

ساحل طلایی قاسم آباد، یکی از سواحل زیبای چابکسر است که در ضلع شمالی مجتمع آهوان قرار گرفته و دارای خدمات تفریحی، گردشگری و توریستی مانند جت اسکی، قایق سواری، اسکی، شاتل، پاراسل و موتور چهار چرخ است.

11- مجتمع ساحلی گلسرخ چابکسر

مجتمع ساحلی گلسرخ چابکسر که در کیلومتر 3 جاده چابکسر به کلاچای و رو به روی جاده اصلی اوشیان قرار گرفته است، به علت داشتن بستر هموار ماسه ای و عمق مناسب دریا، از مستعد ترین منطقه ها ساحلی برای شنا و ورزش های ساحلی گردشگران و مسافران است. علاوه بر این، مجتمع گلسرخ دارای ناجیان غریق، مرکز اقامتی، پذیرایی، امدادی، ورزشی، امنیتی و امکانات تفریح است. گفتنی است که طرح سالم سازی در این ساحل اجرا شده است.

12- ساحل اوشیان

ساحل زیبای اوشیان یکی از زیباترین و آرام ترین سواحل منطقه است که دارای تفریحاتی از جمله جت اسکی، قایق سواری، موتورهای ATV و ورزش های ساحلی است.

13- ساحل چمخاله

ساحل چمخاله که در سال های گذشته جایزه برترین ساحل گیلان را به خود اختصاص داده است، بعد از ساحل انزلی، دومین ساحل پر هوادار استان گیلان در بین مسافران و گردشگران است. این ساحل ماسه ای با شیب ملایم، دارای پلاژ، سوارکاری، قایق سواری و آلاچیق است.

14- پارک ساحلی شریعتی آستارا

پارک ساحلی شریعتی در آستارا که یکی از پارک های توریستی این شهر به تعداد می آید، دارای امکانات مختلفی شامل تجهیزات ورزشی، گلکاری، درخت کاری، کف سازی، مبلمان فلزی، سکوی استراحت با سنگ مرمر، شهربازی و پیست خودروهای برقی برای بچه ها است.

15- ساحل رودسر

ساحل رودسر که در انتهای خیابان شهدا قرار گرفته است، دارای امکاناتی نظیر طرح ویژه شنا در تابستان، آلاچیق، قایق کرایه ای، جت اسکی، اسب سواری، زمین فوتبال و زمین والبیبال است.

اگر شما هم سفر به شهرهای شمالی کشور و استان گیلان علاقه مند هستید، می توانید با مشاهده جاهای دیدنی استان گیلان، سفر خود را برنامه ریزی نموده و با جاذبه های گردشگری این استان آشنا شوید.

منبع: گردشبان

به "برترین سواحل گردشگری استان گیلان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل گردشگری استان گیلان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید