20 هزار واحد صنفی بدون پروانه در مشهد

به گزارش وبلاگ شن، رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: براساس آمار ها 20 درصد مجموع اصناف در مرحله گرفتن پروانه و غیرمجاز هستند.

20 هزار واحد صنفی بدون پروانه در مشهد

به گزارش گروه استان های وبلاگ شن از مشهد، محمود بنانژاد رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: در مجموع 120 هزار واحد صنفی شناسایی شده اند که حدود 105 هزار واحد پروانه دار و ثبت شده روی سامانه هستند. از تعداد کل اصناف، موارد بدون پروانه 20 درصد را تشکیل می دهند که نزدیک به 20 هزار صنف هستند.

او اضافه کرد: صدور پروانه بعضی اصناف به استعلام های بهداشتی و خاص احتیاج دارد که باعث طولانی شدن مراحل می گردد، اما تعدادی از اصناف هم به علت جابه جایی مداوم یا انتقال به افراد نو به طور دائم درحال تغییرند و بدون مجوز کار می نمایند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه اقداماتی برای سرعت بخشیدن به مراحل صدور پروانه صورت گرفته است ادامه داد: پیش از این موانعی برای صدور پروانه وجود داشت که بعضی از آن ها را رفع کردیم. به عنوان مثال استعلام نیروی انتظامی و امور مالیاتی که زمان بر و حضوری بود، اکنون با الکترونیکی شدن در کمترین مدت اعلام می گردد. حتی دوره های آموزشی نیز با مجازی شدن، سرعت مراحل کسب پروانه را زیاد نموده اند. به گفته بنانژاد، اکنون در بعضی صنوف در دوسه روز پروانه صادر می گردد و در صنوفی که به استعلام بهداشت احتیاج دارد نیز این زمان به یکی دو ماه کاسته شده است.

بنانژاد دلایل خودداری از دریافت پروانه کسب را متعدد دانست و اعلام کرد: درحالی که بیشترین تخلفات صنفی در همین واحد های غیرمجاز رخ می دهد و بیشتر مشکلاتی دارند که اگر مراجعه نمایند، با راه حلی آن را رفع خواهیم کرد. بعلاوه بعضی برای فرار از مالیات و عده ای به علت اطمینان نداشتن از سوددهی کسب وکار برای کسب مجوز اقدام نمی نمایند و این اتفاق در صنف خواربار و پوشاک زیاد دیده می گردد.

او توضیح داد: معمولا افرادی که مبالغ زیادی سرمایه گذاری می نمایند، در جهت قانونی قرار می گیرند؛ درحالی که فروشگاه کوچک اجاره ای مدام درحال تغییر است. اصل بر این است که هرکس بخواهد کار مالی انجام دهد، باید در چهارچوب قوانین نظام صنفی قرار بگیرد.

/ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "20 هزار واحد صنفی بدون پروانه در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 هزار واحد صنفی بدون پروانه در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید