آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان وام نو کرونا تا سرانجام آذر است

به گزارش وبلاگ شن، تهران (پانا) - بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف ایران فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا خاتمه آذر ماه است.

آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان وام نو کرونا تا سرانجام آذر است

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه ای، فرصت ثبت نام متقاضیان تسهیلات 12 درصدی برای کسب و کار های آسیب دیده از کرونا را تا خاتمه آذر ماه خاطرنشان کرد.

به اطلاع تمامی واحد های صنفی آسیب دیده از کرونا که در 14 گروه شغلی ذیل دیده شده اند، می رساند که بنابر اطلاعیه پیشین اتاق اصناف ایران، مورخ 20 شهریور، با پیگیری های اتاق اصناف ایران، مهلت ثبت نام تسهیلات 12 درصد برای 14گروه شغلی که پیش تر تا خاتمه شهریور مشخص شده بود، تا خاتمه آذر 1400 تمدید شده است.

بر این اساس و مطابق با مصوبه کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالان 14 گروه از مشاغل اعم از صنفی و غیر صنفی (شامل 850 زیر رسته) که در ذیل به آن اشاره خواهد شد، فقط 3 روز دیگر فرصت دارند که با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات 12 درصدی ثبت نام نمایند.

لیست گروه های شغلی مشمول این تسهیلات:

1- مراکز فراوری و توزیع غذا های آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها و اغذیه فروشی ها

2- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمان سراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسرا ها

3- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای ریلی و دریایی

4- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری

5- دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری و زیارتی

6- فراوری و توزیع پوشاک

7- فراوری و توزیع کیف و کفش

8- مراکز توزیع آجیل خشکبار، قنادی بستنی و آبمیوه

9- مراکز باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

10- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه ای

11- مراکز فراوری و توزیع و فروش صنایع دستی

12- آکادمی های رانندگی آرایشگاه ها سالن های زیبایی و گرمابه ها

13- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه های درمانی و تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند

14- واحد های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر مراکز فراوری محصولات گل خانه ای سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز فراوری و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی

بر این اساس به تعداد کارکنان واحد های ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد، با باز پرداخت 22 ماهه اقساط و 2 ماه تنفس (مجموعا 24 ماه) تعلق می گیرد.

در راستای تمدید زمان دریافت وام تازه کرونا، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانک ها نیز تا خاتمه بهمن ماه تمدید شد.

پیش از این بانک ها موظف بودند تا خاتمه آبان ماه 1400 تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت نمایند، اما در کارگروه مالی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد که پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها تا خاتمه بهمن ماه ادامه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان وام نو کرونا تا سرانجام آذر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت ثبت نام متقاضیان وام نو کرونا تا سرانجام آذر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید