گرامیداشت هفتادمین سالگرد اعزام نیروهای داوطلب چینی به کره شمالی

به گزارش وبلاگ شن، برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد عزیمت نیروهای داوطلب خلق چین به کره شمالی برای مقابله با تجاوز آمریکا، امروز (آدینه) نشستی در پکن برگزار گردید.

گرامیداشت هفتادمین سالگرد اعزام نیروهای داوطلب چینی به کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شن به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ، دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، رئیس جمهور و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی چین در این کنفرانس شرکت و سخنرانی کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ شن بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ شن بخوانید. (کلیک کنید)

پس از شروع جنگ داخلی کره در ژوئن 1950 میلادی، دولت ایالات متحده با اعزام نیرو، جنگی همه جانبه علیه کره شمالی شروع کرد. علی رغم هشدارهای مکرر دولت چین، آمریکا از مدار جغرافیایی سی و هشت درجه عبور کرد و به مرز چین و کره شمالی نزدیک شد و حتی هواپیماهای خود را برای بمباران شهرها و مناطق روستایی در مرز شمال شرقی چین اعزام کرد. به درخواست کره شمالی، چین نیروهای داوطلب خلق چین را تشکیل داد و در ماه اکتبر سال 1950 برای مقاومت در برابر تجاوزات ایالات متحده و یاری به کره شمالی آن ها را راهی کره کرد.

جنگ مقاومت در برابر تجاوزات ایالات متحده و یاری به کره شمالی که به مدت 2 سال و 9 ماه به طول انجامید، مثالی در تاریخ جنگ های دنیای ایجاد کرد که جمع افراد ضعیف قدرتمندان را شکست می دهد، آن ها از مردم کره شمالی به منظور مقاومت در برابر تجاوزات ایالات متحده حمایت کردند و از امنیت جمهوری دموکراتیک کره و جمهوری خلق چین که تنها یک سال از عمر آن گذشته بود محافظت و برای حفاظت از صلح منطقه ای و دنیای سهم خود را ادا کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گرامیداشت هفتادمین سالگرد اعزام نیروهای داوطلب چینی به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت هفتادمین سالگرد اعزام نیروهای داوطلب چینی به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید