چگونه با افسردگی پاییز مقابله کنیم؟

به گزارش وبلاگ شن، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد، گفت: افسردگی پاییزی نوعی از اختلالات خلقی است که در فصل پاییز رخ می دهد.

چگونه با افسردگی پاییز مقابله کنیم؟

مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار از ، گفت: همزمان با تغییرات در طول روز، رطوبت هوا و درجه حرارت بروز اختلالات خلقی در نوجوانان می تواند باعث تغییرات در سطح انرژی و استرس آن ها گردد.

حمیدی اضافه نمود: بعضی نوجوانان علائمی همانند افسردگی را نشان می دهند که مرتبط با اختلال عاطفی فصلی است و در بعضی فصول در طول سال بروز نموده و سپس به خاتمه می رسد.

او اعلام کرد: اختلال عاطفی فصلی که به افسردگی تابستانی یا زمستانی هم معروفیت دارد به حالتی اطلاق می گردد که فردی که در بیشتر اوقات سال شرایط طبیعی دارد، در زمستان یا تابستان دچار اختلالات عاطفی می گردد. متاسفانه در بیشتر موارد این اختلال با افسردگی اشتباه گرفته می گردد، در این اختلال نوجوان دستکم برای دو سال پیاپی شاهد مسائل جدی افسردگی در یک فصل خاص است.

حمیدی علائم غالب این اختلال را شامل احساس افسردگی در اغلب اوقات، احساس ناامیدی و بی ارزشی، انرژی پایین، از دست دادن علاقه برای انجام فعالیت هایی که از آن لذت می برد، مسائل خواب، تغییر در اشتها یا وزن، تنبلی یا اضطراب، سختی در تمرکز کردن، اندیشیدن مداوم به مرگ یا خودکشی دانست.

او ادامه داد: با این حال، افراد مختلف به صورت های متفاوتی این اختلال را درک می نمایند و ممکن است اختلال عاطفی فصلی به صورت ملایم یا شدید خود را نشان دهد، علائم مختلف بستگی به فصول به صورت متفاوت خود را نشان می دهد.

این کارشناس گفت: گرچه زمستان رایج ترین فصل بروز این اختلال است، اما در فصل تابستان هم این اختلال می تواند به صورت جدی فرد را درگیر کند.

حمیدی در خاتمه اضافه نمود: علائم منحصر به فرد اختلال عاطفی فصلی در زمستان شامل بی خوابی، انرژی کم، افزایش وزن، میل شدید و عطش برای خوردن کربوهیدرات و کناره گیری از اجتماع و انزواست که به خواب زمستانی هم معروفیت دارد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه با افسردگی پاییز مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با افسردگی پاییز مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید