وعده دوباره در خصوص کاهش قیمت سیمان

به گزارش وبلاگ شن، علی نیکزاد در صفحه توئیتر خود نوشت: پیش از این دو سرپرست و یک وزیر دولت دوازدهم قول ساماندهی بازار فولاد و سیمان داده بودند که متأسفانه نتوانستند عمل نمایند؛ در نشستی که با وزیر نو صمت داشتیم، قول دادند قیمت هر پاکت سیمان ظرف 15 روز به 25 هزار تومان برسد و قیمت میلگرد هم در سه مقطع یک ماهه به طور کامل ساماندهی گردد (ایسنا).

وعده دوباره در خصوص کاهش قیمت سیمان

سیمان مقرون به صرفه شد آن را گران نخرید

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنعت سیمان هم اخیرا گفته است که سیمان مقرون به صرفه شد. به گفته او هر کیسه سیمان 30 هزار تومان مقرون به صرفه شد. حداکثر ارزش واقعی یک کیسه سیمان حدود 40 هزار تومان است. به مردم توصیه می کنیم چنانچه قیمت یک کیسه سیمان بالای 40 هزار تومان بود آن را نخرند!

به گزارش وبلاگ شن، این در حالی است که قیمت تمام شده ساخت و ساز سر به فلک کشیده. در یک ماه گذشته هر کیسه سیمان با قیمت 100 هزار تومان فروخته می شد اما با مهلت یک هفته ای دولت به سیمانی ها برای اخذ کد بورسی و عرضه سیمان به بورس، قیمت سیمان کمی متعادل شد.

آنالیز ها نشان می دهد در استان های مختلف هم سیمان در بازار آزاد مقرون به صرفه شده است اما هنوز مصالح فروشان نسبت به نوسان قیمت در بورس کالا اعتراض دارند.

این اعتراض ها حتی پای نمایندگان مجلس را هم به میان کشیده است. اخیرا علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود که سیمان کیسه ای 22 هزار تومان است نه 100 هزار تومان. اما حالا با افزایش توزیع برق به کارخانه های سیمان فراوری این کالا هم نسبت به ماه های گذشته افزایش پیدا نموده است که این مساله در بازار اثر گذار است.

مطالعه متن کامل گزارش سیمان مقرون به صرفه شد، پیشنهاد می گردد.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار وبلاگ شن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "وعده دوباره در خصوص کاهش قیمت سیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده دوباره در خصوص کاهش قیمت سیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید