لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف: از آمریکا می خواهیم تحریم ها علیه ایران را هر چه سریعتر برچیند

به گزارش وبلاگ شن، لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف گفت: روسیه از آمریکا می خواهد که تحریم های ایران که مانع مبارزه با کرونا می گردد را هر چه سریعتر برچیند.

لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف: از آمریکا می خواهیم تحریم ها علیه ایران را هر چه سریعتر برچیند

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ شن، وزرای خارجه ایران و روسیه سه شنبه شب تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طرفین در مورد شرایط حاضر و متاثر از شیوع ویروس کرونا در دو کشور و دنیا خصوصا کوشش کشورمان برای مقابله با آن در شرایط ناشی از تحریم های یکجانبه، تحولات جاری سیاسی در افغانستان و کوشش های بین المللی علیه تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورهای مختلف گفتگو گفتگو کردند.

لاوروف در این گفتگو تاکید نمود: روسیه از آمریکا می خواهد که تحریم های ایران که مانع مبارزه این کشور با اپیدمی کرونا می گردد را هر چه سریعتر برچیند.

به گزارش فارس، ظریف در پی شیوع کرونا رایزنی های تلفنی را با بعضی همتایان خود صورت داد و از آنها خواست که با تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نکنند. وی پیش از این با وزرای خارجه فرانسه، اندونزی، سوئد، آفریقای جنوبی، انگلیس، روسیه، چین، صربستان، کرواسی، پاکستان جمهوری آذربایجان، اتریش، نروژ، کنیا، نیجریه، بلغارستان و... و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو نموده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد. وی همچنین اخیرا نیز گفتگویی تلفنی با گوترش در این خصوص داشت.

ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه 14 اسفند ماه نیز در گفتگویی تلفنی در مورد آخرین تحولات مربوط به کرونا، اقدامات ایران، مناسبات مالی دو جانبه، شرایط جاری در ادلب سوریه و فرایند آستانه رایزنی و گفتگو نموده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف: از آمریکا می خواهیم تحریم ها علیه ایران را هر چه سریعتر برچیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در گفتگوی تلفنی با ظریف: از آمریکا می خواهیم تحریم ها علیه ایران را هر چه سریعتر برچیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید