غذاهای دوستدار مو

به گزارش وبلاگ شن، هیچ فکر می کردید خشکبار مانند گردو و بادام و پسته روی سلامت موها تاثیر داشته باشند. افرادی که موهایی نرم و شنماینده دارند، می توانند خشکبار بیشتری مصرف نمایند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می توانید برای ضخیم تر شدن و بعلاوه برای درخشندگی آنها خشکبار بهره ببرید. خشکبار سرشار از ماده سلنیوم (ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر) است و موجب سلامت موها می گردد.

غذاهای دوستدار مو

غذاهای دوستدار مو

نویسنده:دکتر غلامحسین غفارپور*

کمبود خیلی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن ما موجب تغییرات ظاهری و حتی ریزش موها می گردد.

موهای ما احتیاج دارند تا علاوه بر شستشو و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از شامپوهای مناسب برای سلامت و درخشندگی و حالت، تغذیه مناسبی هم داشته باشند. به چند مورد اشاره می کنم:

حبوبات از جمله لوبیا و عدس بخش مهمی از موادی هستند که برای رشد و سلامت موها لازم هستند. این مواد نه تنها سرشار از پروتئین اند که لازمه رشد موهاست بلکه دارای آهن، روی و بیوتین هستند. کمبود ماده بیوتین موجب شنماینده شدن موها می گردد.

هیچ فکر می کردید خشکبار مانند گردو و بادام و پسته روی سلامت موها تاثیر داشته باشند. افرادی که موهایی نرم و شنماینده دارند، می توانند خشکبار بیشتری مصرف نمایند. اگر تارهای موهایتان نازک است، می توانید برای ضخیم تر شدن و بعلاوه برای درخشندگی آنها خشکبار بهره ببرید. خشکبار سرشار از ماده سلنیوم (ماده معدنی مهم برای سلامت پوست سر) است و موجب سلامت موها می گردد.

مغزها بعلاوه منبع روی هستند و کمبود روی در بدن موجب ریزش موها می گردد بنابراین سعی کنید خشکبار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گوشت مرغ و انواع ماکیان حاوی پروتئین هستند و پروتئین هم برای رشد موها ضروری است. کمبود پروتئین در بدن یا مصرف پروتئین هایی که کیفیت خوبی ندارند، موجب شنمایندگی و ضعف ساختمانی موها و حتی تیره شدن آن می گردد. گوشت مرغ بعلاوه سرشار از آهن است و همان طور که گفتیم، آهن برای تقویت موها ضروری است. تخم مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است و به علت اینکه ماده بیوتین و ویتامین 12B هم دارد، یک ماده مغذی برای رشد موها است.

سعی کنید صبحانه بیشتر از نان تهیه شده از گندم و جو مصرف کنید. غلات به علت اینکه دارای روی، آهن و ویتامین های گروه B هستند، موهایتان را تقویت می نمایند.

پی نوشت ها :

* متخصص پوست و مو

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "غذاهای دوستدار مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای دوستدار مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید