باکس استریل با اشعه یو وی در دانشگاه سمنان ساخته شد

به گزارش وبلاگ شن، رئیس دانشگاه سمنان گفت: باکس استریل با اشعه یو وی در دانشگاه سمنان به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا ساخته شده است.

باکس استریل با اشعه یو وی در دانشگاه سمنان ساخته شد

به گزارش وبلاگ شن به نقل از وبلاگ شن، مسعود نصیری زرندی افزود: باکس استریل با اشعه یو وی در این دانشگاه به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا طراحی و ساخته شده است و این دستگاه هم اکنون در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان برای کارمندان و مراجعه کنندگان درحال استفاده است.

او افزود: این دستگاه برای ضدعفونی کردن همه اشیا قابل استفاده است و به گونه ای طراحی شده است که در مدت 15 ثانیه به یاری اشعه یو وی، ویروس ها و باکتری های موجود روی اشیا داخل باکس را از بین می برد.

رئیس دانشگاه سمنان از ساخت دستگاه یاری کننده تنفسی نیز توسط پژوهشگران این دانشگاه اطلاع داد و گفت: این دستگاه برای بیماران حاد تنفسی از جمله بیماران مبتلابه کرونا بسیار کاربردی است.

نصیری زرندی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا بیماران تنفسی نیز افزایش یافته است، بر این اساس با کمبود دستگاه ونتیلاتور برای این بیماران روبرو می شویم که با ساخت دستگاه یاری کننده تنفسی روشی ساده و سریع برای تبدیل دستگاه یاری کننده تنفسی دستی (آمبوبگ) به ونتیلاتور را فراهم می نماید.

او بیان نمود: این دستگاه توسط یکی از اعضای هیات علمی پردیس علوم و فناوری های نوین با همکاری فارغ التحصیلان دانشگاه سمنان و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ساخته شده و در حال گذراندن مراحل نهایی برای آزمودن در مراکز درمانی واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "باکس استریل با اشعه یو وی در دانشگاه سمنان ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس استریل با اشعه یو وی در دانشگاه سمنان ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید