آیا کیوی در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است؟

به گزارش وبلاگ شن، سیستم ایمنی بدن یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای مبارزه با عفونت های داخلی و خارجی است. برترین راه برای تقویت سیستم ایمنی کودک، مصرف غذا های غنی از ویتامین ث است.

آیا کیوی در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است؟

آیا کیوی در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است؟

کیوی یکی از میوه های موثر در پیشگیری و بهبود علائم سرماخوردگی است. مصرف کیوی و سرماخوردگی باهم رابطه دارند؛ بچه ها و افرادی که کیوی می خورند در حین سرماخوردگی دچار خس خس کمتری در سینه می شوند.

میوه سبز و شیرین کیوی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ث و ای است. ویتامین ث، نه تنها به درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا یاری نموده، بلکه می توان از آن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها نیز استفاده کرد. ویتامین ث باعث افزایش فراوری آنتی بادی ها و سلول های سفید خون شده که به از بین بردن عفونت یاری می نمایند. ویتامین E برای فراوری ایمونوگلوبولین ها مورد احتیاج است. ایمونوگلوبولین ها از بدن در برابر باکتری های بیماری زا محافظت می نمایند.

روش های مصرف کیوی

کیوی را پوست کنده، خرد کنید و درون ماست بریزید.

کیوی را خرد نموده و با انواع توت ترکیب کنید.

از کیوی در سالاد های خود بهره ببرید.

کیوی را به تنهایی مصرف کنید.

ویتامین ث و سیستم ایمنی کودک

سیستم ایمنی بدن یک مکانیسم دفاعی طبیعی برای مبارزه با عفونت های داخلی و خارجی است. برترین راه برای تقویت سیستم ایمنی کودک، مصرف غذا های غنی از ویتامین ث است. تحقیقات نشان داده اند که ویتامین ث علاوه بر یاری به پیشگیری از سرماخوردگی، می تواند به کاهش شدت و مدت علائم سرماخوردگی نیز یاری کند.

مصرف کیوی برای درمان سرماخوردگی

محققان نیوزیلندی دریافته اند که مصرف کیوی طلایی، شدت و مدت علائم بعضی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی را کاهش می دهد. در یک مطالعه، تعدادی افراد مسن را به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم کردند. به مدت یک ماه، یکی از گروه ها دو عدد موز در روز و گروه دیگر 4 عدد کیوی در روز مصرف نموده اند. سپس، در ماه بعد، جای گروه ها را با هم عوض کردند. استفاده از موز به عنوان پلاسبو یا دارونما به این دلیل بوده است که کالری موز نسبتا شبیه به کیوی بوده، اما ارزش غذایی آن کمتر است.

هدف این مطالعه، مشخص این موضوع بوده است که آیا مصرف منظم کیوی در مقایسه با موز می تواند باعث کاهش اندازه بروز، استمرار و شدت علائم عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی گردد یا خیر. نتایج تحقیق، کاهش خاصی در اندازه بروز این بیماری ها نشان نداد. اما کسانی که در زمان مصرف کیوی، دچار بیماری شده بودند، شدت و مدت زمان احتقان سر و بعلاوه مدت زمان گلودرد در آن ها به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. بیمار انی که موز مصرف نموده بودند، به مدت 5 روز دچار گلو درد و احتقان بودند، در حالی که بیمار انی که کیوی مصرف نموده بودند، پس از یک یا دو روز احساس بهبودی پیدا کردند. انتخاب افراد سالمند در این تحقیق به این دلیل بوده است که آن ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های تنفسی هستند.

بچه ها نیز بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به عفونت های دستگاه تنفسی قرار می گیرند. در یک مطالعه دیگر، 66 کودک پیش دبستانی را نیز به دو گروه (کیوی و موز) تقسیم کردند. در گروه کیوی، نه تنها بهبود قابل ملاحظه ای در علائم بیماری مشاهده شد، بلکه بچه ها کمتری نیز به بیماری های سرماخوردگی و آنفلوانزا دچار شده بودند. به طور کلی، می توان این طور گفت که مصرف کیوی در بچه ها می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا را تا حدود 50 درصد کاهش دهد. هرچند، طبق گزارش ها، از هر 150 کودک، یک نفر به کیوی حساسیت دارد. بنابراین، کیوی برای همه افراد مناسب نیست.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون

به "آیا کیوی در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کیوی در پیشگیری از سرما خوردگی موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید