پیشنهاد بودجه 3600 هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اداره کشور

به گزارش وبلاگ شن، متن کامل لایحه بودجه 1401 کل کشور با جمع منابع 3631 هزار میلیارد تومانی منتشر شد. بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده 3631 هزار میلیارد تومان است که از این رقم 2231 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی و 1505 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است.

پیشنهاد بودجه 3600 هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اداره کشور

بعلاوه منابع عمومی بالغ بر 1372 هزار میلیارد تومان و عایدی اختصاصی وزارت خانه ها، 132 هزار میلبارد تومان لحاظ شده است.

بر این اساس متن منتشر شده پیوست شماره یک لایحه به اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، پیوست شماره دو به عایدیها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و اقتصادی، پیوست شماره سه به بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (ﺑﻪ اﻧﻀﻤﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺑﻬﺎی ﺗﻤﺎم ﺷﺪه و ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد تجاری ﺻﻨﻌﺘﯽ)، قسمت اول پیوست شماره چهار به اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه های مشمول بند (پ) ماده (7) قانون برنامه ششم بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد) و قسمت دوم این پیوست به اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام شده (دستگاه های مشمول بند (پ) ماده (7) قانون برنامه ششم بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و گزارش بودجه استان ها اختصاص دارد.

در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده که این امر نشان از اقدام عملی دولت برای حذف ارز 4200 تومانی دارد. بعلاوه در این لایحه با اعمال افزایش 10 درصدی، حداقل حقوق کارکنان چهار میلیون و 500 هزار تومان پیش بینی شده و بر این نکته تاکید شده که بعد از اعمال افزایش های پیش بینی شده نباید دریافتی کارکنان کمتر از چهار میلیون و 500 هزار تومان باشد. به علاوه حقوق تا پنج میلیون تومان نیز معاف از اقتصادیات شناخته شده است.

بعلاوه در لایحه بودجه سال آینده در مجموع بیش از 73 هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی 45 هززار و 500 تومانی و یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش بینی شده است که تغییری نسبت به گذشته ندارد.

متن کامل لایحه بودجه سال 1401 کل کشور را اینجا می توانید بخوانید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "پیشنهاد بودجه 3600 هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اداره کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد بودجه 3600 هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اداره کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید