خودروسازان زیان 80 هزار میلیاردی خود را از جیب مردم برمی دارند

به گزارش وبلاگ شن، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نوشت حمایت بی چون و چرا از خودروسازان و قطعه سازان، باعث تحویل خودروی بی کیفیت به مردم شده است.

خودروسازان زیان 80 هزار میلیاردی خود را از جیب مردم برمی دارند

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتی نوشت: در شبکه خبر نکاتی را با مردم در میان گذاشتم:

در هفته های گذشته هم زمان با اوج گیری نوسان بازار خودرو، خبری از وزیر صمت نبوده است. مگر ایشان مسئولیت تنظیم بازار و فراوری خودرو را نپذیرفته اند؟ کاش کمی به رییس جمهور مردمی تاسی و با حضور در رسانه ها، شفاف سازی می کرد.

زیان انباشته دو خودروساز کشور در 4 سال، 7 برابر شده است. خودروسازان قرار است 80 هزار میلیارد زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند. این زیان به علت بهره وری پایین، قدیمی بودن خط فراوری، نبود خلاقیت، سوء مدیریت، سیاست گذاری غلط وزارت صمت و ... اتفاق افتاده است.

طی 3 سال قیمت تیبا 5 برابر شده،در حالی که قیمت میانگین سایر کالاها 2 برابر شده است. حمایت بی چون وچرا از خودروسازان و قطعه سازانی که تبدیل به مافیا شده اند، باعث تحویل خودروی بی کیفیت به مردم شده است.

راهکار این موضوع، برطرف انحصار، اصلاح سیستم مدیریت و سیاست های وزارت صمت است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خودروسازان زیان 80 هزار میلیاردی خود را از جیب مردم برمی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازان زیان 80 هزار میلیاردی خود را از جیب مردم برمی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید