انتقاد صنعاء از نماینده سازمان ملل: ما خواهان راهکاریم، نه اشغالگری

به گزارش وبلاگ شن، عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به نماینده سازمان گفت که سکوت در برابر کشور های متجاوز به ملت یمن، ظلم است.

انتقاد صنعاء از نماینده سازمان ملل: ما خواهان راهکاریم، نه اشغالگری

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ شن، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن از اظهارات مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در این کشور انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از الحوثی گزارش داد که از توضیحات گریفیتس درباره کوشش هایی که برای حل سیاسی بحران یمن نموده است، انتقاد دارد.

وی گفت که فرستاده سازمان ملل دروغ نگفت، ولی واقعیت را نیز نگفت. به شمار آوردن این مسئله به عنوان یک مسئله داخلی و سکوت در قبال کشور های متجاوز که رسما در این امر (بحران یمن) سکوت نموده اند، ظلم و مغلطه است.

این مسئول یمنی خطاب به گریفیتس تأکید کرد که تمامی راهکار ها را ارائه کردیم. ما خواهان راه چاره هستیم، نه اشغالگری.

وی در خاتمه تأکید کرد که مردم یمن، خواهان راه چاره عادلانه و صلح آبرومندانه هستد.

فرستاده ویژه سازمان ملل بدون اشاره به کشور های متجاوز به یمن، اظهار داشت که بعضی اخبار مبنی بر تحویل پیش نویس طرح نهایی سازمان ملل برای حل بحران یمن معروف به اعلامیه مشترک به طرفین یمنی صحت ندارد.

دفتر گریفیتس اظهار داشت که هیچ پیش نویس جدیدی به طرفین یمنی تحویل داده نشده و آخرین پیش نویس ارائه شده مربوط به ماه سپتامبر است.

در نیمه اکتبر جاری گریفیتس به اطلاع شورای امنیت رساند که میان طرفین یمنی توافقی درباره اعلامیه مشترک حاصل نشده است.

وی حدود دو هفته پیش نیز بار دیگر از طرفین دیگر دعوت کرد با همکاری سریع با سازمان ملل به توافقی بر سر این طرح برسند تا آتش بس شروع و مذاکرات صلح از سر گرفته گردد.

عربستان سعودی از مارس 2015 به همراه چند کشور عربی دیگر به ویژه امارات عربی متحده، ائتلافی تشکیل دادند تا بتوانند به زعم خود عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را مجددا به قدرت بازگردانند که پیروز نشدند و باعث کشتار ملت یمن شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "انتقاد صنعاء از نماینده سازمان ملل: ما خواهان راهکاریم، نه اشغالگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد صنعاء از نماینده سازمان ملل: ما خواهان راهکاریم، نه اشغالگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید