اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ شن، مرکز شرق مدرن برلین قرار است؛ مجموعه مقالاتی را در ارتباط با پروژه تحقیقاتی اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام و کشورهای عربی منتشر کند. این مجموعه که در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید، زیر نظر نورا لافی، مورخ و مدیر پروژه تحقیقاتی اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام و کشورهای عربی تهیه می گردد. از این رو، مرکز شرق مدرن برلین از تمام علاقه مندان و پژوهشگران حوزه مطالعات اسلامی و خاورمیانه خواسته است که چکیده مقالات خود را تا نهم ژوئیه امسال برای این مرکز ارسال نمایند. برگزیدگان باید در ماه مارس سال 2022 برای ارائه مقاله خود در یک کارگاه آموزشی در برلین حضور داشته باشند. هزینه رفت وآمد و اقامت در برلین به نویسندگان مقالات برگزیده اهدا خواهد شد.

اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام آنالیز می گردد

پروژه تحقیقاتی اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام و کشورهای عربی که در مرکز شرق مدرن برلین اجرا می گردد، سعی دارد، شبکه ای تحقیقاتی در مراکز دانشگاهی آلمان ایجاد کند تا به آنالیز اصالت تاریخی دموکراسی در کشورهای اسلامی بپردازد. حال این شبکه تحقیقاتی تصمیم گرفته است تا مجموعه مقالاتی را در ارتباط با پروژه منتشر کند و قرار است این مجموعه در قالب کتاب منتشر گردد.

هدف اصلی از تدوین و انتشار این کتاب، ارائه تفسیری به روز از پدیده های مذاکره، شورا، گفت وگو، اجماع، انتخاب، بیان ایده ها و نظرات در دنیا عرب و کشورهای اسلامی از قرون وسطی تا دوران معاصر است؛ اما آنچه بیش از همه در این کتاب مورد آنالیز قرار خواهد گرفت، تنوع جوامع محلی و راهکار های پیچیده حکمرانی است که در طول تاریخ پیشرفته اند. از این رو، مسئولان مرکز شرق مدرن برلین از تمام علاقه مندان و پژوهشگران حوزه مطالعات اسلامی و خاورمیانه خواسته اند که چکیده مقالات خود را تا نهم ژوئیه امسال برای این مرکز ارسال نمایند.

مرکز شرق مدرن لایب نیتس، تنها موسسه تحقیقاتی در آلمان است که به صورت اختصاصی در حوزه های خاورمیانه، آفریقا، اوراسیا، جنوب و جنوب شرقی آسیا فعالیت می نماید و محور اصلی کار آن، تعامل جوامع اسلامی و روابط آن ها با کشورهای غیراسلامی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصالت تاریخی دموکراسی در دنیا اسلام آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید