استقرار 100 واحد فناور در ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

به گزارش وبلاگ شن، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز از آماده سازی ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه جهت استقرار 100 واحد فناور در سال 1400 خبر داد.

استقرار 100 واحد فناور در ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز

پورزیاد، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ شن، با معرفی توانمندی های این مرکز گفت: هم اینک در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز سه نوع استقرار واحد های فناور استارت آپی و دانش بنیان، دفاتر تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه واحد های بزرگ صنعتی استان و کشور و شتاب دهنده های دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد.

پورزیاد در ادامه اضافه نمود: در حال حاضر حدود 55 واحد فناور و دانش بنیان، 5 واحد تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه صنایع بزرگ و 2 شتاب دهنده دارای مجوز در این مرکز استقرار دارند.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز جمعیت آماری شرکت های حوزه ICT در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز را 20 مورد نام کرد و یادآور شد: این شرکت ها در زمینه های مختلفی همچون گردشگری، دیجیتال مارکتینگ، بلاک چین، فروشگاه های اینترنتی فروش محصول، آموزش مجازی، سامانه های هوشمندسازی و اتوماسیون اداری، خدمات پزشکی آنلاین، تور های مجازی و شهرهوشمند، هوشمندسازی روشنایی معابر شهری، اینترنت اشیاء، کنتور هوشمند و تجهیزات مخابراتی فیبر نوری فعالیت می نمایند که برخی از آن ها در طی سال 1399 پیروز به اخذ مجوز شرکت دانش بنیان و خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شده اند.

پورزیاد ظهار داشت: در اولویت قرار دادن موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، بلاک چین، رایانش ابری، رمز ارز های دیجیتال، پردازش تصویر، اینترنت اشیاء و هوشمندی سازی از برنامه های اصلی دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز است.

وی آماده سازی ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز را در محل ساختمان فدک جهت استقرار تیم های پذیرش شده تازه از اولویت های اصلی مرکز گفت و گفت: این کار با حمایت مسئولان دانشگاه در حال انجام است و همچنین برنامه ریزی جهت استقرار 100 واحد فناور در طول سال 1400 و ایجاد دپارتمان های تخصصی از دیگر برنامه های کوتاه مدت مرکز رشد و نوآوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقرار 100 واحد فناور در ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 100 واحد فناور در ساختمان سوم مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید